Francesca Rădulescu, fondatoarea FRR Marketing, vorbește despre începuturile sale, brandingul autentic, lecțiile din burnout și transformarea unei pasiuni creative într-o agenție de marketing de succes.
Francesca Rădulescu este fondator al FRR Marketing Agency, o agenție de marketing care s-a remarcat prin creativitatea campaniilor derulate în ultimii ani. Este un profesionist dedicat, care ajută brandurile să-și spună povestea cu autenticitate și impact.
C&B: Cum v-ați descrie într-o singură frază, astfel încât să îi faceți curioși pe cei care nu vă cunosc încă?
Francesca Rădulescu: Sunt genul de om care vede mereu dincolo de brief și transformă ideile în campanii care nu doar se văd, ci se simt.
C&B: Dacă ar fi să privim un fir narativ al carierei sau afacerii dvs., care au fost momentele cheie care v-au definit?
Francesca Rădulescu: Începutul a fost, fără îndoială, cel mai dificil. În era modernă, pare atât de simplu să ai o agenție de marketing… peste tot e marketing, nu? Însă realitatea din spate e cu totul alta. Nimeni nu îți spune cât de greu e să câștigi încrederea primilor clienți, cât de mult contează fiecare proiect la început și la câte uși trebuie să bați până se deschide una. Acum, din fericire, nici nu mai e nevoie să bat. De cele mai multe ori se deschid ușile doar prin faptul că sunt eu acolo, dar asta a venit, într-adevăr, după ani de muncă. De-a lungul timpului, au existat multe momente cheie care m-au definit: unele au fost provocări care m-au forțat să cresc, altele au fost alegeri sau schimbări de direcție care au dus agenția acolo unde este astăzi. Fiecare moment vine ori cu o reușită, ori cu o lecție. Dar dacă este să luăm lucrurile după dogma stoică, și lecțiile sunt tot reușite.
C&B: Care a fost cel mai dificil moment de până acum în parcursul dvs. și cum l-ați depășit?
Francesca Rădulescu: Cred că cel mai dificil moment din parcursul meu a fost atunci când am ajuns la limita puterii fizice de a lucra. În design, oamenii vor să colaboreze cu tine dacă le place ce faci, dacă simt stilul tău. Iar asta pune multă presiune pe prezența și implicarea personală. Pentru că orele dintr-o zi sunt limitate, am sacrificat somn, timp liber, energie, ca să fiu prezentă în fiecare proiect. Așa am ajuns, inevitabil, la burnout. Paradoxal, nu oboseala în sine a fost cel mai greu de dus, ci momentul în care a trebuit să accept că nu pot face totul singură și că am nevoie de ajutor. A fost o lecție esențială, pentru ca astăzi să am o echipă minunată alături de mine, iar lucrurile să fie echilibrate.
C&B: Există un vis sau o ambiție care v-a ghidat întotdeauna, indiferent de obstacole?
Francesca Rădulescu: Sunt o persoană care mereu își dorește mai mult. Și cred că asta se vede în evoluția brandului pe care l-am construit. Sloganul vieții mele este ”Always improving.” Pe acest principiu clădesc fiecare proiect, fiecare colaborare și fiecare pas profesional. Visul meu este să creez campanii creative pentru cele mai mari branduri. Nu din țară, ci din lume.
C&B: Cum arătați la începutul drumului și cum simțiți că v-ați transformat până în prezent?
Francesca Rădulescu: Transformarea este, fără exagerare, una uriașă, atât în ceea ce privește serviciile oferite, cât și în modul în care le abordez. La început, businessul meu era concentrat exclusiv pe partea de design: branding, postări pentru social media și materiale vizuale de bază. A fost un start curajos, dar limitat. Astăzi, agenția oferă clienților absolut orice serviciu de marketing de care au nevoie, dar și câteva în plus, pe care poate nici nu știu că le caută, dar care le aduc rezultate reale. Și dacă ar fi să mă uit doar la cifre, veniturile de acum sunt de 70 de ori mai mari decât în prima lună, iar asta nu poate însemna decât progres.
C&B: Dacă ne-am întâlni cu echipa sau colaboratorii dvs., ce credeți că ar spune despre dvs.?
Francesca Rădulescu: Cred că ar spune că sunt perfecționistă, uneori obositor de atentă la detalii, dar mereu implicată și cu standarde înalte. Că sunt creativă și că, în mod natural, cu absolut toți partenerii mei de business am ajuns să construiesc o relație de prietenie, în care lucrăm împreună ca o echipă, for the greater good. Probabil ar mai spune și că sunt cu capul în nori uneori, dar o să pun asta pe seama spiritului creativ.
C&B: Care este cea mai importantă decizie pe care ați luat-o și care v-a schimbat traiectoria?
Francesca Rădulescu: Cea mai importantă decizie pe care am luat-o a fost atunci când am hotărât să ofer toată gama de servicii de marketing, nu doar partea de design. Practic, acela a fost momentul în care am simțit că FRR Marketing a prins cu adevărat viață. Până atunci, eram un soloprenor care făcea totul singur, de la A la Z. Decizia de a extinde serviciile și de a forma o echipă a schimbat complet direcția businessului.
C&B: Cum v-ați construit stilul de leadership sau modul în care luați decizii? A fost un proces natural sau învățat?
Francesca Rădulescu: Încă de la primele teste de personalitate și de carieră, pe care le-am făcut în liceu, mi-a ieșit clar profilul de antreprenor. Am repetat testul și în facultate, iar rezultatul a fost același, ceea ce mi-a confirmat că sunt pe drumul potrivit. Am studiat Business Administration, iar mai târziu am urmat un master în Managementul Marketingului, așa că e puțin greșit să spun că a fost un proces pur natural, pentru că am învățat mult. Totuși, cred cu tărie că spiritul de lider este ceva ce ai sau nu ai. Poți să îl șlefuiești, dar trebuie să existe acolo, undeva, din start. Modul în care iau decizii s-a conturat în timp, dar dorința de a construi lucruri și de a conduce a fost în mine dintotdeauna. Nu am reușit niciodată să mă adaptez stilului corporatist.
C&B: Ce credeți că diferențiază afacerea dvs. sau abordarea dvs. profesională de restul industriei?
Francesca Rădulescu: Am căutat întotdeauna să fiu diferită, să gândesc creativ, să spun o poveste, nu doar să prezint un produs sau un serviciu. Inspirația mea în marketing este David Ogilvy, care este numit și ”Father of Advertising”. Le recomand tuturor oamenilor, chiar și celor care nu sunt în industrie, să caute campaniile realizate de el. A creat campanii care au rămas în istorie și de la care am învățat eu, 50 de ani mai târziu.
C&B: Cum arată o zi obișnuită pentru dvs. acum și ce momente din zi vă aduc cea mai mare satisfacție?
Francesca Rădulescu: O zi obișnuită pentru mine începe devreme, cu o privire peste to do list-ul, care niciodată nu rămâne neschimbat până la finalul zilei. Îmi împart timpul între ședințe cu echipa, strategii pentru clienți, concepte creative și, uneori, taskuri tehnice, financiare, etc. Sunt multe zile în care nu am timp de design propriu-zis, pentru că sunt prinsă cu multe alte taskuri. Cea mai mare satisfacție o să fie mereu mulțumirea clienților. Din fericire, am aproape săptămânal șansa de a auzi lucruri frumoase, de a vedea oameni spunând “wow” la ceea ce fac sau de a-i simți impresionați de rezultatul final. Asta îmi confirmă că sunt exact acolo unde trebuie.
C&B: Ce valori sau principii vă ghidează în ceea ce faceți și cum le aplicați zi de zi?
Francesca Rădulescu: Principiul care mă ghidează în tot ceea ce fac este dorința continuă de evoluție. Este un standard pe care nu îl aplic doar în munca mea, ci și în relația cu clienții. Dacă simt că nu pot aduce plus valoare unui business, prefer să nu continui acea colaborare. Vreau ca prezența mea, profesional sau personal, să aducă plus valoare. E un criteriu după care mă ghidez în fiecare zi, nu doar în business, ci și în viața de zi cu zi.
C&B: Cum v-a venit ideea să vă deschideți acest business și să-i puneți acest nume?
Francesca Rădulescu: Numele agenției vine de la inițialele numelui meu: FR de la Francesca și R de la Rădulescu. Încă dinainte să pornesc acest business cochetam cu partea de design, îmi plăcea mult zona vizuală, deși în trecut lucrasem doar pe partea de strategie de marketing și mă vizualizam lucrând în acest segment. Decizia de a deschide agenția a fost 100% intuitivă. Nu am avut un plan perfect pus la punct, dar am avut o viziune și dorința de a crea campanii creative și designuri unice. Majoritatea oamenilor nu au avut încredere în mine la început, dar 5 ani mai târziu toți mă felicită pentru ceea ce am realizat.
C&B: Dacă ar fi să transmiteți un mesaj oamenilor care vă urmează exemplul, care ar fi acela?
Francesca Rădulescu: Mesajul meu ar fi să faci ce simți, atunci când simți. Să nu aștepți să fii pregătit, pentru că experiența în sine te pregătește. Să ai curajul să începi și să crezi în tine pe deplin, chiar dacă oamenii din jurul tău nu o fac. Toate marile companii au început cu oameni în care nimeni nu credea sau ale căror idei erau desconsiderate. Și, poate cel mai important, să nu te sperie faptul că nu ești primul. Toate industriile sunt deja aglomerate, dar dacă ești bun în ceea ce faci, dacă muncești cu pasiune și consecvență, te vei face remarcat. Mereu.
Francesca Rădulescu este dovada că perseverența, curajul și autenticitatea pot transforma o idee într-un brand de impact. Prin FRR Marketing, a demonstrat că poveștile bine spuse nu doar vând, ci construiesc încredere.

