Facebook a anuntat luni lansarea unei componente de vanzare-cumparare. Pentru inceput, serviciul va fi valabil pentru persoanele de peste 18 ani si numai pentru Marea Britanie, Statele Unite, Australia si Noua Zeelenda.
Noua componenta marca Facebook, Marketplace, are functia de a facilita vanzarea si cumpararea unor produse intre utilizatori. Diferenta dintre Marketplace si platforme precum OLX, Lajumate sau Okazii este faptul ca vanzatorii si cumparatorii pot comunica mult mai usor. La fel ca toate celelalte componente Facebook, si aceasta experienta se dovedeste a fi una de interactiune sociala.
Primul pas spre infiintarea noii functii a platformei sociale a fost introducerea butonului “Sell” in cadrul grupurilor. Facebook sustine ca peste 450 de milioane de utilizatori ai platformei sociale viziteaza lunar astfel de grupuri. Bucurandu-se de un success enorm la nivel global, considera ca e nevoie de o solutie centralizata, pentru a simplifica interactiunea si cautarea.
Marketplace se foloseste de locatia utilizatorilor Facebook pentru a gasi produsele din proximitatea spatiala, insa are si o functie de cautare in functie de cuvinte-cheie. Mai mult, Facebook urmeaza sa introduca sugestii in functie de interese sau de istoricul activitatii de pe reteaua de socializare. Aplicatia nu percepe la momentul actual niciun fel de taxa.
Intregul proces de vanzare-cumparare este extrem de simplu, avand in vedere faptul ca poza se poate face direct din aplicatie. Formatul in care sunt postate articolele seamana foarte mult cu cel de pe platformele specializate si cuprinde numele, pretul, o scurta descriere si cateva fotografii atasate. Potentialii cumparatori pot trimite un pret vanzatorului, iar comunicarea dintre cele doua parti se face pe Messenger. Cumpararea in sine nu este asistata de Facebook, platforma neasumandu-si niciun fel de risc.
Facebook a mai incercat sa puna pe picioare o astfel de aplicatie si in urma cu 9 ani, insa nu a avut succes.