vineri, octombrie 4, 2024
spot_imgspot_img
AcasăRecomandari(P) EXIMTUR - o nouă direcție de responsabilitate socială: promovarea Turismului Responsabil

(P) EXIMTUR – o nouă direcție de responsabilitate socială: promovarea Turismului Responsabil

Începând cu anul 2019, una dintre direcțiile de responsabilitate socială ale companiei de călătorii EXIMTUR este promovarea principiilor Turismului Responsabil. Compania a înțeles că, pe lângă numeroasele beneficii pe care industria turismului le aduce oamenilor, impactul negativ al acesteia asupra mediului înconjurător și asupra multor comunități și destinații nu este deloc de neglijat.  Statisticile vorbesc de 1,2 miliarde de oameni care se îmbarcă anual pentru călătorii, între anii 2000 și 2015 numărul celor care au călătorit în scop recreațional dublându-se.  

În 2015, toate statele membre ale Națiunilor Unite au agreat un plan comun pentru dezvoltare și creștere economică pentru toate națiunile lumii. 17 obiective de dezvoltare durabilă au fost detaliate cu ținte clare de atins până în 2030. Implementarea de către fiecare stat a unor masuri pentru promovarea și susținerea turismului durabil, care creează locuri de muncă și promovează cultura și produsele locale, implementarea de măsuri privind educarea cetățenilor în spiritul dezvoltării durabile și adoptării unui stil de viață în armonie cu natura, conservarea și folosirea durabilă a oceanelor, mărilor și resurselor marine, precum și consum și producție durabile sunt câteva dintre obiectivele aflate în strânsă legătură cu turismul responsabil.

EXIMTUR a înteles că pentru a transforma în realitate aceste ținte este nevoie de acțiuni urgente, din partea tuturor“Ne desfășuram activitatea într-o industrie foarte frumoasă, care aduce numeroase beneficii economice și sociale oamenilor, dar care are și efecte negative importante. Avem, așadar, datoria și responsabilitatea de a implementa și noi acțiuni care să contribuie la reducerea acestor efecte negative, cu scopul de a conserva cât mai bine natura și destinațiile turistice pentru generațiile care vin după noi” menționează doamna Lucia Nora Morariu, președintele companiei.

În viziunea EXIMTUR, o activitate de turism care respectă principiile turismului responsabil are în centru RESPECTUL: pentru mediul înconjurător, pentru țara în care își desfășoară activitatea, pentru propriii angajați, parteneri și clienti, pentru patrimoniul cultural, oamenii și identitatea destinațiilor turistice pe care le promovează.

Pentru a-și atinge obiectivul de sustenbilitate propus, EXIMTUR a încheiat recent și un parteneriat cu “ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă”, în cadrul căruia Compania de Călatorii va spriini proiectul ecOprovocarea, un proiect de educație de mediu adresat liceenilor din toata țara. EXIMTUR va susține participarea a 25 de premianți (elevi și profesori) din acest concurs național, desfășurat în anul școlar 2018-2019, în cadrul taberei de leadership pentru mediu din august 2019. EXIMTUR va oferi și un premiu de 10.000 de lei liceului cu cele mai bune rezultate din acest concurs.

Tot în cadrul acestui parteneriat, EXIMTUR va sprijini “ViitorPlus” în realizarea unui modul educațional non-formal adresat profesorilor și formatorilor din toată țara, care vor să realizeze ateliere educaționale cu tinerii și nu numai, pe tema ecoturismului, componentă a turismului responsabil.

Compania lansează în această lună pe canalele proprii de comunicare și o campanie de tip educațional/informațional pe teme de protejarea mediului înconjurător și turism responsabil, care să contribuie la conștientizarea angajaților, clienților, publicului larg, în general, în domeniul dezvoltării durabile.

EXIMTUR are în vedere, de asemenea, integrarea în ofertă a cât mai multor produse turistice care susțin turismul durabil, precum turismul rural și ecoturismul. Astfel de produse turistice se regăsesc de multă vreme în oferta companiei, însă ele s-au adresat până acum cu precădere turiștilor străini care vizitează România prin divizia EXIMTUR Incoming.  

Implementarea unui set de măsuri pentru diminuarea impactului activității de zi cu zi al companiei asupra mediului înconjurător, precum și implicarea angajaților în activitati de voluntariat ce au legătură cu protejarea și conservarea naturii  se regăsesc, de asemenea, printre acțiunile pe care compania le va derula în perioada care urmează.

În 2018, vânzările Companiei de Călătorii EXIMTUR au depășit 66 de milioane euro, înregistrând o creștere de 20 % față de volumul de vânzări realizat în anul anterior. Compania a deservit 320.000 de clienți si a emis bilete de avion în valoare de  peste 22 milioane de euro. La finalul anului 2018, echipa EXIMTUR număra 200 angajați. 

EXIMTUR, înființată în 1993, deține 24 de agenții proprii și francize, în 16 orașe din România.

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT