"Nu favorizăm capitalul străin. Dar un producător român are acces mai greu la finanţare pentru că nu face parte dintr-un club global, nu are o istorie, suntem o industrie tânără, cu know-how limitat. Nu putem compara departamente de engineering sau de proiect de la noi si ale unei multinaţionale. E vorba de a atrage tineri de talent", a spus ministrul, la conferinţa Industria Auto, organizată miercuri de Ziarul Financiar.
Borc a spus că ministerul susţine micii producători şi că el "visează" la 'fabrici de 50-60 de angajaţi în mediul rural".
"Industria auto are afaceri de 19 mld euro şi o pondere de 24% din exporturile naţionale, iar două treimi din afaceri aparţin sectorului de componente. Suntem în top 10 european. Sunt şi multe firme româneşti care sunt exemple de succes, furnizori ai marilor producători", a mai spus ministrul.
Ministerul vrea să dezvolte nivelele 2 şi 3 de firme, furnizori pentru cei doi integratori mari şi se mai caută un al treilea mare producător pentru România, a mai spus Borc.
Referindu-se la alegererea concernului Daimler de a plasa o investiţie de 500 de milioane de euro în Polonia, în detrimentul României, ministrul a spus: "Condiţia principală în investiţia Daimler era ca producţia să se ajungă în maxim 17 ore de la poarta fabricii la uzina din Bremen, iar din această perspectivă Sebeş nu a fost un competitor serios pentru fabrica de motoare din cauza lanţurilor logistice impuse de producător".
Sursa: Mediafax
Sursa foto: Daimler