luni, ianuarie 13, 2025
AcasăCareersClaudia Burghelea, director Marketing Dacia Plant: În 30 de secunde să se...

Claudia Burghelea, director Marketing Dacia Plant: În 30 de secunde să se înţeleagă că eşti sănătos(oasă).

Sunt Claudia (n.n. Claudia Burghelea), pur și simplu. Un om vesel şi curios, iremediabil îndrăgostit de oameni, căruia îi plac provocările şi activităţile în aer liber. Sunt Director de Marketing în cadrul companiei Dacia Plant şi sunt norocoasă că am alături de mine în departamentul de marketing o echipă de 5 oameni (doi Brand Manageri, un Digital Manager, un Art Designer şi un Copywriter) dedicaţi şi pasionaţi de ceea ce fac. Împreună, gândim întreg procesul de lansare produs şi promovare. De la idee, pâna la implementare. Este un proces foarte complex care include project management la nivel de companie, cercetare de piaţă, strategie de preţ, strategie de brand, analize, branding, promovare şi comunicare. Fiecare acţiune are în spate o strategie şi un plan bine pus la punct şi nimic nu este lăsat la voia întamplarii. Activăm pe o piaţă foarte dinamică şi plină de provocări, atât din punct de vedere legislativ cât si concurenţial.

Am avut norocul de a lucra cu adevăraţi profesionişti

Lucrez în marketing de 12 ani. Am început pe vremea în care marketingul nu era un domeniu considerat interesant sau foarte important, iar percepţia generală era aceea că trebuie să scriem, să facem flyere şi broşuri, iar titulatura era de referent marketing. Am avut norocul să lucrez la o companie mare, producătoare de lactate, proaspăt stabilită pe vremea aceea în Romania care a venit cu o viziune internaţională asupra a ceea ce înseamnă marketingul într-o companie producătoare. Acolo m-am format ca şi om de marketing, am inţeles amploarea lucrurilor, imaginea de ansamblu şi ce înseamnă cu adevărat să lucrezi în acest domeniu. A fost momentul în care m-am indrăgostit iremediabil şi am ştiut care îmi este direcţia.

Povestea cu Dacia Plant a venit într-o perioadă deloc roz a vieţii mele, cănd s-a ivit oportunitatea de a aplica pe poziţia de Brand Manager, o poziţie rară în Braşov. Sunt convinsă că nu a fost întamplator, aveam nevoie de o schimbare, atât profesional cât şi personal şi cred că este important ca felul tău de a fi să se plieze pe cultura organizaţională. Era exact ce aveam nevoie. Încă o dată, am avut norocul de a lucra cot la cot cu adevăraţi profesionişti şi să o am ca şi superior direct pe Carmen Dincă, un profesionist desăvârşit de la care am învăţat foarte multe. După un an, am fost promovată pe poziţia de Director de Marketing si 3 ani mai târziu sunt încă aici cu planuri mari şi rezultate frumoase.

„Societatea în care traim este un copac pe jumătate ars care va găsi întotdeauna resurse să se regenereze, mai ales dacă îi acorzi atenţie.”
 

Îmi doream să urmez cursurile facultăţii de teatru

Am fost un copil fericit, educat şi crescut cu libertate şi multă dragoste. Ca şi adolescent, o fire uşor rebelă şi cu dorinţa de a nu fi comună. Părinţii mei mi-au susţinut întotdeauna alegerile şi m-au lăsat să caut, să îmi găsesc şi să îmi definesc personalitatea fără a-mi impune un mod de a fi. În adolescenţă îmi doream să urmez cursurile facultăţii de teatru şi film însă am ales să merg la facultatea de Litere, asta doar pentru că îmi placea foarte mult să citesc.

Am credinţa că la nivel de fond, oamenii nu se schimbă niciodata însă avem capacitatea de a ne îmbunătaţi permanent. Ca şi viziune lucrurile nu s-au schimbat drastic, însă acum privesc şi înţeleg cu alţi ochi viaţa, mai realist, mai temperat, dar asta poate şi pentru că am ajuns să înţeleg cine sunt cu adevarat şi să mă accept cu bune şi cu rele.

De tuşit, tuşim toţi si ştim cum e

La Dacia Plant, prin prisma faptului ca majoritatea activităţilor sunt concepute intern, am foarte des parte de întâmplări şi experienţe frumoase, aşa ca voi atinge ultima realizare pe care am avut-o. Este vorba de o încununare a unui proiect la care am lucrat aproape un an, este vorba de Calmotusin, care a beneficiat anul acesta un rebranding şi dezvoltare portofoliu (am dezvoltat încă trei forme de administrare) şi o cu totul nouă abordare. A fost o mişcare curajoasă, dat fiind că este vorba de cel mai cunoscut produs Dacia Plant şi orice marketer ştie că schimbările sunt riscante, cu precădere în domeniul suplimentelor alimentare. Toate aceste schimbări au venit cu o campanie pe care o derulăm chiar acum, o campanie care sparge percepţia că boala, tusea, este acel monstruleţ care ne chinuie în sezonul rece. O campanie care să nu facă call to action la cumpărare, acel discurs pe care îl ştim cu toţii şi cu care din punctul meu de vedere, consumatorul este saturat.

 Am ales un nou discurs şi un nou unghi de abordare. De tuşit, tuşim toţi si ştim cum e, motiv pentru care ne-am axat în a arăta cât de bine şi de recunoscători ne simţim când ne-am însănătoşit.

Provocarea a venit la implementare, obiectivele fiind multe: să arătăm noile forme de prezentare, cui se adresează produsul, să amintim de rebranding, foarte multe mesaje de transmis în 30 de secunde şi să se înţeleagă clar starea de bine şi recunoştinţa că eşti sănătos(oasă).

Aşa a venit ideea de musical şi alături de oamenii minunaţi de la Glitch, regizorul Iulian Moga şi actriţa Alma Boiangiu, am reuşit să folosim toate mesajele într-un mod coerent, plăcut, dinamic şi care te lasă cu un sentiment de bine.

Să testeze şi să inveţe continuu

Cred că cel mai important e să iţi placă ceea ce faci. Dacă îţi exerciti meseria dintr-o dorinţă interioară, ajungi să lucrezi din plăcere, iar când faci lucrurile din plăcere, implicarea devine personală şi rezultatele se văd. Totodată, marketingul nu înseamnă numai creaţie, trebuie să te fascineze cifrele şi să ai mereu în minte un obiectiv clar, o strategie şi o imagine de ansamblu. Dacă lucrezi în marketing, munca ta nu se va termina o data cu terminarea programului de lucru, o să o iei permanent cu tine, dacă îţi doreşti performanţă. Detaliile de multe ori sunt o capcană din care este posibil să nu mai ieşi. Ele sunt importante, bineînteles, însă imaginea de ansamblu este cea care contează la sfârşitul zilei. De asemenea, îi incurajez pe toţi cei care lucrează în acest domeniu, să fie curajosi, să îşi asume riscuri, să testeze şi să inveţe continuu. Este un domeniu care se schimbă permanent şi care nu îţi permite să rămâi pe loc.

Îmi place să construiesc solid şi pe termen lung

Eu sunt un om axat pe emoţional şi mai puţin pe material. Apreciez lucrurile care se simt în detrimentul celor care se văd. Caut să le echilibrez mereu, să fiu obiectivă şi să fiu sinceră cu mine şi cu ceilalţi. Consider că altfel, tot ce se construieste are o bază superficială iar mie îmi place să construiesc solid şi pe termen lung. De asemenea, nu cred că un om poate fi într-un fel profesional şi altfel personal. Sunt două planuri care se întrepătrund atât de des încât devine obositor să fie duse diferit. La un moment dat, unul din ele va claca. Aşa că, nu cred că e nevoie de o batălie între rational si emotional. Ele trebuie ambele acceptate ca fiind parte dintr-un tot.

Claudia Burghelea și echipa

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT