Cu toţii cunoaṣtem renumitul baton de ciocolată de casă, care ne surprinde prin gustul său, dar care ne aduce aminte ṣi de copilărie. Ceea ce mulţi nu cunoaṣtem este faptul că „Batonul copilăriei” este ideea unor români din Sibiu, care a devenit o afacere de milioane de euro, răspândită din Europa până ȋn Canada ṣi America.
Povestea batonului de ciocolată de casă, a început în anul 2001, la Sibiu, la o firmă cu 12 angajati, pe un spaţiu închiriat. Ioan Stanea, manager general al firmei ṣi Gheorghe Pristavu, om de afaceri, s-au gândit să creeze desertul mult iubit de români. Iniţiativa lor de a crea un baton cu gust de ciocolată de casă, nu a fost de la început un proiect de succes.
De abia în 2006, după ce au cumpărat spaţiul închiriat ṣi numărul angajaţilor a crescut la 70, afacerea a evoluat. O colegă a propus ca batonul de ciocolată similară cu cea făcută de bunici ṣi mame acasă, să se numească „Batonul copilăriei” . Ideea a fost una inspirată, mai ales că într-un procent de 90% produsul este făcut manual. Reţeta nu conţine aditivi ṣi se folosesc doar coloranţi naturali. Astfel, firma ṣi-a dezvoltat reţeau de distribuţie, batoanele ajungând în fiecare judeţ din ţară, dar ṣi în afară, spre exemplu în Canada ṣi SUA. Batoanele de ciocolată se vând foarte bine în Europa, în special în Anglia, Germania, Franţa.
Managerul companiei merge pe premisa că nu poţi da greṣ dacă oferi calitate ṣi diversitate, de aceea într-un an firma a avut o cifră de afaceri de aproximativ 2 milioane de euro, cu un profit de 10-11 la sută. Fabrica produce nu numai batonul de ciocolată, ci ṣi batoanele de nuga, salamul de biscuiţi, foile lica, prăjiturile asortate.