miercuri, decembrie 11, 2024
AcasăCareersCu Călin Ile, preşedintele FIHR (Federaţia Industriei Hoteliere din România), despre cariera...

Cu Călin Ile, preşedintele FIHR (Federaţia Industriei Hoteliere din România), despre cariera de hotelier

Despre Călin Ile, preşedintele FIHR (Federaţia Industriei Hoteliere din România), putem spune că este Hotelier cu H mare. O persoană comunicativă, deschisă la nou, ambițioasă, mereu orientată spre lucruri constructive. Pozitiv de fel, Călin (ne-a cerut să-i folosim prenumele) caută continuu să aducă zâmbete în jurul lui. Și-a găsit menirea prin implicarea sa în susţinerea cauzelor bune din turism.

C&B: Călin, cum ai descrie activitatea ta?

Călin Ile:  Activitatea mea profesională se împarte în doua direcții principale. Una este cea de manager în industria hotelieră, orientată spre obţinerea unor rezultate cât mai bune a celor 4 hoteluri pe care le gestionez, alături de o  excelentă echipa căreia îi mulțumesc și pe această cale. Cea de-a doua direcţie a activităţii mele vine din postura de preşedinte FIHR (Federaţia Industriei Hoteliere din România). În această calitate încerc să unesc cât mai mulţi hotelieri din ţară pentru a creşte această industrie și pentru a duce turismul românesc acolo unde merită, într-o manieră sustenabilă.

C&B: Cum sună, pe scurt, povestea carierei tale?

Călin Ile:  „Cariera mea este una dedicată în întregime meseriei de hotelier. Am studiat turismul, m-am implicat în domeniu încă de pe vremea studenţiei și toată viaţa am lucrat în hoteluri. Am ajuns manager în turism destul de devreme, profitând de un moment al schimbărilor de generaţie și de mentalităţi – imediat după revoluţie, după demararea privatizărilor din turism. Pe urmă, pas cu pas, am evoluat în carieră astfel încât acum, după mai mult de 20 de ani de manager al diverselor hoteluri, pot să spun că sunt un hotelier experimentat.”

C&B: Care erau viziunile tale în copilărie/adolescență și care sunt acum?

Călin Ile:  „În copilărie/adolescenţă visam la o carieră profesională care să îmi aducă în principal un status financiar mulţumitor, să mă ajute să am o viaţă bună. Acum, visez la o carieră care să îmi aducă în primul rând mulţumirea sufletească și abia în planul doi satisfacţia materială. Dar tot timpul am fost ghidat de dorinţa de a face bine ceea ce fac – Sa faci bine îţi face bine și ție.”

C&B: Te rugăm să ne povestești o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea ta!

Călin Ile:  „Am multe experienţe pe care aş putea să le amintesc aici. Cele mai frumoase experienţe sunt cele legate de oamenii cu care am colaborat de-a lungul timpului, oameni ale căror evoluţie profesională și personală poartă puţin (sper eu pozitiv) şi din interacţiunea temporară pe care au avut-o cu mine. Întotdeauna mi-a făcut plăcere să investesc în tineri, să le dau credit și cred eu, sper de fapt, că sunt multe persoane care pot confirma acest lucru.

Ca şi lucruri concrete, ar trebui să aleg dintre experienţa trăită la primul meu mandat de manager când am preluat un hotel de 4 stele cu cca 190 de angajaţi. Vă daţi seama că nu a fost uşor pentru mine la doar 25 de ani. De asemenea,  deschiderea unui hotel la Constanţa în plină epocă Mazăre cand era nevoie de toată diplomaţia posibilă ca să te poţi integra într-un oraş semi-închis, poate să fie un alt exemplu. Îmi mai vine în minte trecerea de la managementul unui hotel la patru hoteluri, ori implicarea mea în viaţa asociativă, ori cei trei ani în care am fost responsabil de partea de CSR a grupului ACCOR. Toate acestea și încă multe altele sunt vii în mintea mea și reprezintă amintiri de neuitat pentru mine.

Găsesc cu oarece dificultate aspectele negative deoarece sunt un tip pozitiv. Totuşi, cred că lipsa de asociativitate a noastra, lipsa încrederii și a implicării mi-a adus anumite sentimente de nemulţumire de-a lungul timpului. Ar mai fi faptul că dialogul între mediul public și cel privat e unul dificil, sau că turismul nu aduce rezultatele aşteptate de atâţia ani.”

La concret – am o mare nemulţumire că încă nu am reuşit să creăm structura de management a destinaţiei Bucureşti , acel Bucharest Tourism Board pe care l-am inițiat acum 4 ani. Și tot la concret, lipsa unei educaţii corecte pentru turism, încă de pe băncile şcolii, îmi crează nemulțumire.”

C&B: Ce sfat/sfaturi ai pentru cei aflați la început sau  indeciși?

Călin Ile:  „Să creadă în ei, să persevereze, să studieze continuu, sa vadă ce fac alţii bun dar și rău, să se autoevalueze corect și să nu aştepte să le cadă ceva din cer ci să îşi decidă singuri viitorul prin asumare și luare de decizii.”

C&B: Încercăm câte o definiție pentru societatea, afacerile și carierele din România?

Călin Ile:  „Societatea românească  – o barcă în derivă aflată într-o permanentă căutare. Se mișcă prea mult în voia valurilor create de alte bărci mai mari sau de vremuri dificile, neavând lideri care să știe să aleagă drumul potrivit și care să inspire încrederea că sunt pe calea dreaptă.

Afacerile românești – un adolescent care mai are multe de învățat pentru a ajunge la maturitate, care uneori este prea impulsiv, alteori prea absent, dar care crește încet-încet neștiind însă exact unde dorește să ajungă.

Carierele din România – ca o masă în oraș , întotdeauna ceea ce e în farfuria vecinului pare să arate mai bine decat ceea ce avem noi. Foarte des ne plângem mai mult decât ne bucurăm de această masă, și de multe ori realizăm abia la final prețul pe care trebuie să-l achităm pentru asta și mai ales dacă a meritat sau nu.”

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT