miercuri, februarie 19, 2025
spot_imgspot_img
AcasăBusinessBianca și Marian Stan: Primul curs de marketing omnichannel din România, implementat...

Bianca și Marian Stan: Primul curs de marketing omnichannel din România, implementat de doi brașoveni

Bianca Stan, fost programator (dezvoltator de aplicații mobile native) și actual Strateg Digital și Marian Stan – om de vânzări și organizator de evenimente, sunt cofondatorii MabIT și MabEvents.  Ei își dedică expertiza și pasiunea pentru a revoluționa modul în care oamenii interacționează, se promovează și se dezvoltă în mediul online. Cu misiunea de a crea un spațiu unde dezvoltarea personală și profesională sunt interconectate, lucrează împreună cu echipele lor, în a lansa TAKE IT, o platformă de promovare și dezvoltare personală, adresându-se comunităților de antreprenori și studenți. Sub deviza ‘Claritate și Succes’, împreună creează experiențe digitale unice, punând accent pe relații umane autentice, creștere continuă și inovare, ghidându-și clienții către atingerea potențialului maxim prin strategii omnichannel personalizate și soluții IT inovatoare.

C&B: Cum descrii povestea evoluției voastre?

Bianca Stan: Povestea mea este despre transformare și autodescoperire. Începutul a fost în rolul de programator, dar am simțit că nu îmi ating potențialul maxim. Motivată apoi de dorința de a fi un model pentru copiii mei, rolul de mamă m-a împins să mă redescopăr și să încerc lucruri noi, cu curaj. Am ales să-mi lansez și blogul personal biancastan.ro.

Această călătorie m-a condus spre evoluția mea ca strateg digital și lider în MabIT. Combinația dintre aptitudinile tehnice și abilitățile de leadership mi-a permis să dezvolt MabIT în domeniul soluțiilor digitale. Această traiectorie reflectă un angajament profund față de dezvoltarea personală și profesională, atât a mea, cât și a clienților noștri.

Am învățat că dezvoltarea și împlinirea personală sunt esențiale pentru a crea un impact pozitiv în jurul meu.

Marian Stan: Cu o carieră solidă în vânzări B2B și B2C și cu o experiență vastă în organizarea de evenimente, m-am reinventat ca antreprenor prin curaj și inovație. Inspirat de Bianca, soția și partenera mea, și împins de provocările pandemiei, am decis să îmi canalizez expertiza către creșterea MabIT și MabEvents. Dedicarea mea pentru dezvoltarea personală și orientarea către clienți, m-au ajutat să construiesc relații valoroase cu peste 100 de antreprenori (clienți). Angajamentul meu față de înțelegerea profundă a fiecărui business și a nevoilor specifice, reprezintă fundamentul pentru oferirea de soluții complete și cu impact în marketing și organizare de evenimente. Împreună cu Bianca formăm astfel un duo puternic, având o abordare holistică și personalizată în toate inițiativele.

C&B: Ce înseamnă, azi, DIGITALIZAREA?

Bianca & Marian Stan: Noi considerăm că digitalizarea, astăzi, reprezintă mai mult decât simpla adoptare a tehnologiei. Este o transformare fundamentală în modul în care interacționăm, ne conectăm și ne dezvoltăm afacerile. Digitalizarea accelerează procesele, facilitează conexiuni globale instantanee și oferă oportunități nemaivăzute de creștere și dezvoltare. Cu toate acestea, este și un teren de joc în schimbare, unde anumite meserii dispar, în timp ce altele noi apar pentru a răspunde nevoilor evoluate. În esență, digitalizarea nu este doar despre tehnologie, ci și despre oportunitățile vaste de evoluție și adaptare într-o lume în continuă schimbare.

C&B: Cum se dezvoltă o afacere prin digitalizare? Enumeră câteva soluții.

Bianca & Marian Stan: Pentru dezvoltarea afacerilor în era digitală, vrem să subliniem importanța optimizării proceselor de lucru și a comunicării, atât intern, cât și cu clienții. Aceasta include eficientizarea proceselor și extinderea afacerii prin tehnologie. La MabIT, ne concentrăm pe dezvoltarea de strategii personalizate care implică campanii digitale targetate, optimizări SEO și analize de date pentru a atrage clienții ideali. Acest lucru contribuie la îmbunătățirea experienței utilizatorilor și la creșterea sustenabilă a afacerii. Implementarea acestor soluții digitale este necesară pentru succesul în mediul de afaceri dinamic de astăzi.

C&B: Cum ai defini o strategie de marketing corectă, sănătoasă?

Bianca Stan: Indiferent de tipul de strategie de promovare, că e una generală de brand sau una de campanie, sunt câțiva pași care dacă nu sunt urmați, marketingul devine cheltuială, nu investiție.

Și anume: claritatea, analiză, planificare și abia apoi implementare.

Când zic claritate mă refer că prin strategie reușim să clarificăm CE vindem, care sunt motivatorii clienților și CE cumpără de fapt de la noi. Dar nu e suficient, e important să fie clar și cine e publicul țintă pe care considerăm și credem că putem să-l câștigăm. În etapa de claritate este și despre CE vreau să obțin și ce măsori. Implementarea se rezuma la acțiune, măsurare și adaptare în funcție de rezultate.

C&B: Care sunt principiile de viață și activitate pe care le folosești?

Marian Stan: Moneda cea mai puternică în antreprenoriat este încrederea. În viață și în afaceri, principiile mele se învârt în jurul încrederii și comunicării. Acestea sunt esențiale, nu doar în relația cu Bianca, partenera mea de viață și afaceri, dar și în toate interacțiunile profesionale. Văd fiecare situație ca pe o oportunitate de învățare, adoptând ideea că nu există bine sau rău, ci doar experiențe care contribuie la creșterea noastră. Investițiile în dezvoltarea personală mi-au arătat importanța adaptabilității și inovației continue. Așadar, chiar dacă lucrurile merg bine, mă străduiesc să-mi creez propriile provocări, pentru a evita stagnarea/ complacerea. Această filozofie se reflectă în valorile companiilor noastre și în modul în care interacționăm cu angajații și colaboratorii.

C&B: În cât timp poate crește, în online, un business aflat la început de drum?

Bianca Stan: Creșterea unui business online, în special la începutul călătoriei sale, depinde de numeroși factori. Aș vrea sa subliniez importanța interacțiunilor frecvente și a unei strategii de marketing omnichannel pentru scurtarea timpului de conversie. În medie, este nevoie de peste 50 de interacțiuni pentru ca un potențial client să ia în considerare o achiziție. Acest lucru se traduce ca timp în minim două luni, dacă se interacționează zilnic cu acea persoană. Ritmul de creștere variază, bazându-se pe calitatea conținutului și pe optimizarea prezenței online. De asemenea, încrederea clienților este cel mai greu de obținut și necesită timp pentru a fi construită. Este necesar un minim de 6 luni pentru a evalua eficacitatea unei strategii. Prin activitățile noastre, sprijinim procesul de vânzare, având în vedere că dezvoltarea unei afaceri de succes se bazează pe un echilibru între timp și resurse financiare.

C&B: Limitele în social media. Unde se pierde tânăra generație?

Marian Stan: Într-o lume inundată de informații, provocarea este să distingem conținutul de valoare, de cel superficial și în a alege modele de urmat. Generația tânără riscă să se piardă într-un ocean de conținut efemer, devenind consumatori, fără să mai ajungă să facă click cu informațiile utile în dezvoltarea lor. De aceea ne-am asumat misiunea de a dezvolta un proiect care, printre altele, are rolul de a conecta utilizatorul doar cu ceea ce își dorește. Încă nu pot da multe informații din culisele acestui proiect.

C&B: Ce părere ai despre AI?

Marian Stan: Inteligența artificială, utilizată cu responsabilitate, poate fi un motor al inovației în numeroase domenii, inclusiv în marketing. Cred că este esențial să abordăm tehnologia AI cu o perspectivă etică, asigurându-ne că beneficiile sale sunt accesibile și aduc un impact pozitiv în societate. La fel ca și uneltele, aplicațiile AI au fost create pentru a face munca mai ușoară, totuși nu este recomandat să ne bazăm pe acestea pentru a gândi în locul nostru.

C&B: Ce workshop-uri organizați pentru a dezvolta comunitatea prin prisma activității pe care o reprezinți?

Bianca Stan: Pentru a dezvolta comunitatea prin activitatea pe care o reprezentăm, organizăm diverse workshop-uri. Unul dintre acestea este workshop-ul „Build Your Digital Business”, concentrat pe a expune cum se face marketing-ul corect și e adresat antreprenorilor la început de drum, dar și persoanelor din echipele lor. Scopul principal este de a aduce claritate prin acest workshop. De asemenea, am organizat și un curs pe tema dezvoltării de aplicații mobile native care s-a desfășurat pe parcursul a 9 săptămâni și s-a adresat programatorilor care voiau sa învețe să dezvolte o aplicație mobilă nativă Androi/ IOS. În prezent, lucrăm la crearea primului curs de marketing omnichannel din România, o inițiativă menită să ofere abilități esențiale și cunoștințe actualizate într-un domeniu în continuă evoluție. Aceste workshop-uri și cursuri sunt concepute pentru a sprijini participanții în atingerea succesului în era digitală.

C&B: Care este părere ta despre societate și evoluția ei?

Marian Stan: Cred că evoluția societății și tehnologiei aduce atât provocări, cât și oportunități. Este important să ne adaptăm continuu și să promovăm un acces egal la tehnologie, fiind totodată conștienți de impactul acesteia asupra bunăstării noastre. În educația copiilor noștri, combinăm învățarea tehnologică cu menținerea valorilor umane esențiale. Cred că, în fond, nimic nu este în mod intrinsec bun sau rău; contează cum alegem să folosim tehnologia – să ne ajute, nu să ne domine.

C&B: Cum vinde o IMAGINE? Ce factori sunt luați în calcul?

Bianca Stan: Crearea și vânzarea unei imagini implică înțelegerea profundă a publicului țintă și a modului în care acesta percepe valorile brandului. Factorii esențiali includ autenticitatea, coerența mesajului și calitatea vizuală, aceștia contribuind la realizarea unei conexiuni emoționale cu clienții. Conexiunea emoțională este important pentru că deciziile de cumpărare sunt inițial emoționale, urmate de justificări raționale. Îmi place o sintagmă care poate oferi un alt unghi subiectului: „Marketingul te cheamă la o cafea. Brandingul te ajută să iei o decizie!”. Cu alte cuvinte în primul rând cumpărăm cu simțurile și emoțiile apoi justificăm rațional alegerea.

C&B: Care sunt trendurile în lumea digitală?

Bianca Stan: Putem deja observa că promovarea pe social media se face tot mai mult prin brandul personal și că se cam estompează diferențele între brand de companie, angajat și angajator. Învățam că autenticitatea, coerența mesajului și crearea unei relații cu audiența este factorul diferențiator. Nu se pot obține toate acestea fără să ne folosim și de tehnologie ca să putem personaliza cât mai bine toată comunicarea și interacțiunile cu clienții. Deci focusul ar trebui să fie pe a oferi experiențe cât mai plăcute clienților indiferent de unde interacționează cu brandul.

C&B: Cum definești, în 3 cuvinte, o ROMÂNIE EDUCATĂ DIGITAL?

Marian Stan: Conectată, Responsabilă și Conștientă.

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT