Admirând rochiile Athena Philip, realizate manual și din materiale nobile, cu o atenție deosebită acordată finisajelor, am vrut să aflăm mai multe detalii în materie de business chiar de la designer. Zis și făcut. Iată interviul cu creatoarea superbelor rochii de mireasă, de seară și de ocazie!
Când ai simțit nevoia să dezvolți un business cu rochii de mireasă și care a fost motivul?
Din copilărie am cochetat cu această idee. Pasiunea pentru design vestimentar a apărut la acea vârstă, spun eu, fragedă. Iar mai târziu nu am putut urma această chemare. Poate din cauza familiei sau a conjuncturii nu am reușit să fac design vestimentar, atunci când mi-am dorit. Totuși, destinul a făcut ca după o perioadă, în care am lucrat în radio și într-un domeniu apropiat de copii, să încep să lucrez în domeniul confecțiilor. După 10 ani de experiență și la îndemnul prietenelor, am pus bazele brand-ului de rochii de mireasă și de ocazie, Athena Philip.
Cât de dificilă a fost evoluția brandului până la ceea ce este astăzi Athena Philip și care au fost etapele?
Nu a fost nici greu, nici ușor. La început, pasiunea mea pentru modă m-a făcut să îmi doresc să fiu mereu informată referitor la ultimele tendințe, croieli… cum iți poti exprima stilul personal prin hainele pe care le porți, cum să le alegi în funcție de ocazie. Apoi, au început să îmi ceară sfaturi diverse prietene, pe care le consiliam în alegerea ținutelor. În cele din urmă am realizat că este ceea ce îmi doresc cu adevărat să fac și am încercat să transform pasiunea pentru design într-o afacere de suflet. Am importat un brand de rochii de mireasă, apoi am deschis propriul atelier și am început să creez rochii de mireasă după propriile idei, urmârind totuși tendințele internaționale, cu o echipă 100% românească.
Cum susții notorietatea brandului? Care sunt formulele de succes într-un astfel de business?
În primul rând, cred că rochiile sunt cele care vorbesc de la sine, sunt cartea de vizită a brand-ului Athena Philip. În al doilea rând, mai cred că într-un astfel de business este important să te laude ceilalți, adică míresele care vor fi mulțumite vor povesti prietenelor și așa se va crea clientelă. Evident, ca designer și ca om de afaceri folosesc instrumente de comunicare și de marketing, social media, endorseri, colaborez cu vedete, dar toate aceste acțiuni trebuie să fie dublate de calitatea hainelor. Sunt adepta filosofiei că forma trebuie să aibă și conținut!
Cum iau forma rochiile tale, de la inspirație până la cusătura finală?
Este un proces amplu care începe de la o discuție cu clientul. Ca designer trebuie să înțelegi mai întâi ce își dorește cu adevărat viitoarea mireasă, pentru că aceasta nu trebuie să facă niciun compromis în alegerea viitoarei ținute. După discuția respectivă, împreună cu echipa mea luam dimensiunile clientei și începem procesul de creație propriu-zis al rochiei (de la adaptarea tiparului, până la taierea materialului, coaserea și îmbinarea elementelor, detalii finale, fitting-uri). Este un proces laborios, dar care aduce și foarte multe satisfacții întregii echipe care este implicată.
Care sunt partenerii pe care contezi și cum ți i-ai ales?
Ca în orice business, este o muncă de echipă. Este important ca toți cei implicați să facă „corp-comun”: de la furnizorii de materiale, la croitorese, fotograf, persoana care realizează comunicarea, la endorseri, IT și alte părți implicate. Evident, cine nu ține pasul părăsește echipa.
Cum ai stabilit raportul preț-calitate și cum ți-ai convins clientele că produsele tale merită mai multă atenție decât ale celorlalți designeri?
De-a lungul timpului, am observat că romancele optează din ce în ce mai mult pentru o calitate mai bună a hainelor pe care le poartă, iar acest lucru este valabil și pentru rochiile de mireasă sau de seară. Evident, pentru una dintre cele mai importante zile din viețile lor, femeile vor să arate impecabil, iar o calitate bună a rochiei se observă și pe filmare, și în pozele ce rămân amintire întreaga viață. Prețul este și el important, însă rămâne undeva în planul secund. Clientele mele se conving singure că rochiile sunt realizate foarte bine, întrucât fac probe la mai mulți designeri sau brand-uri și pot trage singure anumite concluzii.
Cum vezi evoluția bradului în continuare?
Brand-ul crește în fiecare zi, iar acest lucru este reflectat și de fanii care ne urmăresc pe Facebook/ Instagram și de reacțiile lor. Din ce în ce mai multe persoane publice aleg ținute Athena Philip pentru evenimente din viața lor privată, în apariții televizate sau pe red carpet. Pe zona de rochii de mireasă, am diversificat colecțiile pentru a acoperi o plajă cât mai largă a preferințelor, iar de un an activăm mai intens pe zona de rochii de seara și de ocazie care reprezintă o extensie firească a brand-ului. Deocamdată, vom rămâne în zona de custom-made, dar vom extinde brand-ul și la nivel internațional.
Interviu realizat de Raluca Iorga.