Am ales calea cea mai grea, adică să construim un brand de la zero. Pentru a putea să rămân pe acest drum, am nevoie clipă de clipă de pasiune, arta, tenacitate, calm, empatie, professionalism, perseverență, optimism și multe altele. Maressia este pasiunea mea trăită. Este un brand la care visez de mulți ani, în care mi-am pus sufletul și toată priceperea. Este un stil de viață chiar. Poate părea ciudat ca de la domeniul bancar să fac această trecere, însă visul meu secret dintotdeauna a fost să creez haine în care oamenii să se simtă naturali, dar totodată actuali.
După 15 ani de lucrat în top management bancar, perioadă care mi-a plăcut foarte mult, am simțit nevoia unei noi direcții, inspirată fiind de schimbările majore din viața mea la acel moment. Când spun asta, mă refer la faptul că am născut-o pe fetița mea. Ea m-a ajutat să înțeleg cât e de important să fii independent și să îți poți gestiona singur timpul. Cred că domeniul modei atrage orice femeie, iar în perioada de după naștere am făcut un curs de design vestimentar, tocmai pentru că simțeam nevoia unei schimbări. Am avut mereu o pasiune pentru creații vestimentare. Îmi amintesc că în timpul facultății îmi făceam singură hainele folosind o mașină de cusut de la bunica mea. La teminarea facultății m-am angajat în bancă și o perioadă de timp am cusut haine și pentru colegele și prietenele mele. Iar cursul de design vestimentar pe care l-am făcut după mulți ani a fost o urmare firească a dorinței mele de a face haine.
Vorbele lui Oscar Wilde “A fi apt de o pasiune și a nu o trăi, te face incomplet și limitat”, mi se potrivesc foarte bine.
Cred că sunt printre oamenii norocoși, care își văd visele indeplinite, chiar dacă se spune că atunci când zeii vor sa te pedepsească, îți îndeplinesc visele. Puterea de a merge mai departe mi-o dau clientele care spun ca Maressia crează dependență. Pot spune ca trăiesc, aproape în fiecare zi, cel mai fericit moment – atunci când văd atâta bucurie și lumină pe chipul femeilor care aleg sa poarte creațiile Maressia. Ca în orice, nu există numai momente fericite. Noi suntem destul de nișați pe piață. Nu toată lumea înțelege ce înseamnă să faci research pe simbolistică, să o aduci în contemporaneitate, să folosești materiale naturale, broderie și muncă în atelier. Maressia m-a învațat să am rabdare. În domeniul designului vestimentar, ca și în alte domenii, pentru a avea o creștere organică și sustenabilă e nevoie de timp și resurse. În acelasi timp, e nevoie și de adaptare la cerințele pieței. Creațiile mele se modifică mult de la schiță, la prototip și pâna la produsul final. Am învățat că e important să creez modele vandabile. Cand vreau sa fac ceva, așa cum îmi doresc, o creație mai avangardistă, mai întâi o fac pentru mine.
Identitatea brandului Maressia (a creațiilor mele) este broderia tradițională cu un touch în trend, provenit din punctul Maressia, punctul în stea, care are la bază tradiționalul punct românesc în cruce, însă fiind mult mai complex și mai sofisticat. Mă inspir din ii vechi și reinventez prin stilizare, aceste broderii care sunt unice, originale și reprezintă caracteristica esențială a brandului Maressia. Hainele din colecția Maressia sunt haine de serie mică și unicat, personalizate, create din suflet și făcute cu mult suflet în atelierul propriu. Le puteți găsi și online pe site, Facebook și Instagram
Vă spun aceste lucruri, astfel încât să evidențiez faptul că suntem destul de nișați pe piața de fashion, așa cum am mai spus. Cu atât mai mult cu cât piața din România este una imatură, iar majoritatea potențialilor clienți îmbrațișează cultura vestică în detrimentul celei autohtone. Mi-ar plăcea să ne reîntoarcem către rădăcini, către tradițiile de care ne-am depărtat în ultimii 20 de ani și românii să înțeleaga că ei contează ca popor de sine stătător împreună cu tradițiile și cultura lui și sa încerce să regasească și să înceapă să aprecieze din nou specificul tradițional, nu numai în fashion, dar și în arta culinară, și în pictură sau muzică.
Alina Marica, owner Maressia – 12 februarie 2019