vineri, noiembrie 28, 2025
More
    AcasăCareersDe vorbă cu Iulia Rotărescu - Consultant în comunicare strategică, branding personal...

    De vorbă cu Iulia Rotărescu – Consultant în comunicare strategică, branding personal și coach în carieră

    Un interviu inspirațional despre puterea brandingului personal, impactul comunicării strategice și transformarea profesională prin vizibilitate și coerență în piață.

    După mai bine de un deceniu dedicat comunicării strategice și managementului reputației în mediul corporate, Iulia a ales să-și urmeze propriul drum și să pornească pe calea antreprenoriatului.

    În cei peste zece ani de activitate, Iulia a ghidat organizații multinaționale și antreprenoriale românești – lideri de piață – prin comunicare internă și externă, employer branding, advocacy și marketing în industrii puternic reglementate.

    Prin experiența acumulată în lucrul cu peste 30 de branduri din peste 10 industrii, aceasta și-a construit o reputație pentru integrarea creativității cu strategia, consolidarea poziționării de brand și schimbarea provocărilor complexe în oportunități de dezvoltare cu rezultate în business.

    Dincolo de activitatea sa în comunicare și marketing, Iulia este trainer certificat și coach, având puterea de a transforma poveștile personale și profesionale în instrumente de creștere și impact măsurabil. 

    După ce a sprijinit organizații și lideri să își clarifice mesajele și să își consolideze reputația în piață, Iulia ajută astăzi profesioniștii și antreprenorii să își creeze o strategie coerentă de evoluție în carieră și vizibilitate pe termen lung, prin strategie de brand personal, coaching și poziționare pe Linkedin.

                  C&B:    Dacă ar fi să privim un fir narativ al carierei dvs., care au fost momentele cheie care v-au definit?

                Iulia Rotărescu: Adevărul e că nu încetăm niciodată să ne scriem povestea. De când mă știu, am fost într-o explorare continuă. Dincolo de o poveste de carieră bine construită, se află o călătorie personală modelată de reziliență, vindecare și un angajament profund față de propria mea dezvoltare. Prin asumare și curaj, am transformat dificultățile în claritate, iar obstacolele vieții în resurse esențiale.

    Mi-am schimbat traiectoria profesională de câteva ori, de fiecare dată cu sens și construind conștient următorul meu obiectiv profesional. Am absolvit un liceu care nu se potrivea cu abilitățile mele, apoi am studiat și am lucrat în domeniul politic, advocacy și relații guvernamentale, ca în final să mă specializez în marketing, comunicare și relații publice, unde s-au adunat deja mai bine de zece ani de activitate. Fiecare schimbare a fost, de fapt, o tranziție în carieră care m-a condus spre roluri mai potrivite cu abilitățile, pasiunile și chemarea mea. Tot ce am învățat până într-un punct m-a propulsat într-o nouă etapă în carieră, mi-a consolidat abilitățile transversale și m-a făcut un specialist mai bun, mai profund, complet.

    În timp, mi-am dat seama că experiențele și expertiza mea pot fi de ajutor și altor oameni care au nevoie de ghidaj spre un traseu personal și de carieră mai aliniat cu ei. Așa am început să lucrez în sesiuni de coaching în carieră, să ofer consultanță strategică de brand personal, comunicare pe LinkedIn și ateliere de storytelling. Astăzi îi susțin pe cei care sunt pregătiți să își asume cu curaj ownershipul asupra carierei și vizibilității lor, oferind o combinație rară de claritate strategică în carieră, viziune de branding personal și direcție ancorată în experiență reală, învățate din propriul drum plin de provocări. 

               C&B:        Care a fost cel mai dificil moment de până acum în parcursul dvs. și cum l-ați depășit? 

                   Iulia Rotărescu: Am avut un parcurs de viață cel puțin provocator. Tatăl meu a decedat când aveam numai cinci ani, am trecut prin violență în familie, prin bullying, într-o societate care blamează victimele, judecă și stigmatizează persoanele vulnerabile. Am trecut prin depresie, anxietate și insomnii, iar ce m-a ajutat să le depășesc au fost educația – studiul a fost ancora mea în copilărie și, mai târziu, propulsorul meu în carieră – și faptul că nu am renunțat să lupt pentru mine, motiv pentru care am accesat terapia psihologică, care m-a învățat să îmi gestionez mai echilibrat emoțiile, să le procesez și să lucrez cu mine continuu pentru a-mi menține starea de bine. Ulterior am descoperit coaching-ul, ca resursă pentru dezvoltarea potențialului meu.

                  C&B:    Există un vis sau o ambiție care v-a ghidat întotdeauna, indiferent de obstacole?

                Iulia Rotărescu: Întotdeauna am visat la o carieră de succes. În școala generală și liceu visam să devin avocată, iar apoi, în facultate visam să devin cea mai bună specialistă din România în securitate națională. Însă nu întotdeauna resursele și visurile s-au aliniat în direcția în care mi-am dorit. În final am ales o facultate care m-a motivat și m-a pasionat profund, am ajuns să lucrez în mediul politic, în cabinetul unui deputat, în campanii electorale, și deși îmi plăcea foarte mult, am simțit că nu exista un viitor pentru mine acolo. Puțin timp după aceea, lucrând în mediul privat, am înțeles că succesul se construiește „mai” meritocratic, iar eu aveam nevoie de un mediu în care abilitățile, munca și competențele să dicteze viitorul.

                  C&B:    Cum arătați la începutul drumului și cum simțiți că v-ați transformat până în prezent?

                Iulia Rotărescu: Întotdeauna am fost ambițioasă și am avut curajul să fac lucruri pe care majoritatea oamenilor nu își asumau să le facă. M-am ghidat după credința că trebuie să acționez împotriva fricii. Am fost întotdeauna muncitoare și cu o dorință avidă de a demonstra lumii de ce sunt capabilă. Ce s-a schimbat odată cu experiența și validarea profesională este faptul că acum nu mai doresc să demonstrez nimănui nimic, în afară de mine. Un mod de gândire mult mai sănătos și echilibrat. Mi-am hrănit gândirea strategică, am devenit încrezătoare în forțele proprii, îmi urmez ideile și, mai ales, cred în potențialul meu și al oamenilor din jurul meu. Dacă la începutul carierei eram strict concentrată pe succes și rezultate, încet-încet, în ultimii ani am început să mă orientez tot mai mult înspre oameni, de aici și orientarea spre branding personal și coaching pentru vizibilitate și creștere în carieră.

                  C&B:    Dacă ne-am întâlni cu echipa sau colaboratorii dvs., ce credeți că ar spune despre dvs.? 

                Iulia Rotărescu: Nu mi-ar plăcea tot ce ar spune, dar cu siguranță multe lucruri ar fi adevărate. Ar spune că sunt creativă, capabilă, inventivă, extrem de structurată și organizată pe de-o parte, iar pe de cealaltă parte ar spune că sunt strictă, perfecționistă, autoritară și că nu îmi place să pierd controlul. Că pentru mine e important ca lucrurile să iasă întotdeauna peste așteptări, indiferent de circumstanțe, resurse și timp. Că sunt pasionată, idealistă și că vreau să obțin maximum cu resursele pe care le am. 

                  C&B:    Care este cea mai importantă decizie pe care ați luat-o și care v-a schimbat traiectoria?

                Iulia Rotărescu: Aș putea menționa mai multe: faptul că educația a fost întotdeauna prioritatea mea, alegerea facultății – care mi-a îmbogățit cultura generală și înțelegerea lumii în care trăim – mutarea la București, decizia de a începe procesul de terapie, iar cel mai recent, alagerea de a mă forma în coaching – unde sunt deja la cea de-a doua școală. Acestea sunt, cu siguranță, momentele de turnură din viața mea personală și profesională. Iar de acum acesta simt că deja viața mea ia o nouă turnură, pe un drum care pe care îl construiesc cu autenticitate, prezență profundă și multă devenire.

                  C&B:    Cum v-ați construit stilul de leadership sau modul în care luați decizii? A fost un proces natural sau învățat?

                Iulia Rotărescu: Toate testele psihometrice și de autocunoaștere reflectă abilitățile mele naturale conducere. Dar a conduce nu înseamnă neapărat a fi și un lider bun, și am fost întotdeauna foarte conștientă de asta. Stilul meu de leadership este încă în formare – sunt în căutarea lui – și lucrez foarte mult cu mine pentru a deveni un lider mai bun păstrându-mi, în același timp autenticitatea. Îmi vine ușor să conturez viziunea, să creionez direcția, să creez strategia, să gestionez obiective, însă atunci când vorbim despre leadership, relațiile cu oamenii sunt cele mai importante – modul în care interacționezi cu stakeholderii și atmosfera din echipă. Și, chiar mai departe de atât, modul în care influențezi. Poate de asta îmi și place atât de mult coaching-ul, pentru că vine cu reguli simple: curiozitate, ascultare, prezență – opusul modului tradițional de lucru corporate în care trebuie să fii mereu pregătit cu toate răspunsurile -în coaching nu ofer soluții sau sfaturi, nu direcționez, ci am încredere în persoana din fața mea și în resursele ei de a-și găsi propriile răspunsuri, prin întrebările potrivite și prin reflecție, în prezența mea.

                  C&B:    Ce înseamnă „brand personal” în viziunea ta și ce pași consideri esențiali pentru cineva care vrea să-și construiască unul?

                Iulia Rotărescu: Brandul personal este cine suntem, cum ne comportăm, care este percepția despre noi și ce alegem să facem vizibil despre noi în mod intenționat și conștient. Crearea brandului personal este un proces profund de autocunoaștere, de definire a misiunii și viziunii, de identificare a valorilor, de clarificare și decizie asupra aspectelor importante care ne dau direcția în viață și în carieră. După ce clarificăm aceste lucruri și realizăm strategia de brand personal, următorul pas este să stabilim modul prin care comunicăm aceste lucruri și celorlalți, publicului țintă sau clienților.

    Brandul personal se creează în mod permanent prin percepția pe care o au ceilalți despre noi, atât online, cât și offline, în viața de zi cu zi, prin reputația pe care o creăm, prin acțiunile și comportamentele noastre conștiente, dar și prin cele neintenționate.

                  C&B:    Cum arată o zi obișnuită pentru dvs. acum și ce momente din zi vă aduc cea mai mare satisfacție?

                Iulia Rotărescu: Întotdeauna obiectivul meu este să realizez maximum cu resursele pe care le am, oferindu-mi totodată o stare de bine, timp pentru a-mi încărca bateriile și grijă față de mine. Iar odată cu trecerea timpului realizez tot mai mult cât de important e să petrec timp de calitate cu mine: să îmi dau timp să reflectez, să mă odihnesc și să fac activități care mă ajută să mă simt bine. Îmi planific, îmi pregătesc și reverific întotdeauna agenda și activitățile pentru a doua zi cu o seară înainte, iar dimineața îmi acord timp pentru stretching sau meditație câteva minute, apoi sunt prezentă în câteva ședințe coaching în care explorez direcția de carieră sau obiectivele profesionale ale clientului, lucru care îmi oferă împlinire, apoi lucrez la strategiile de brand personal ale clienților, prin care îi ajut să își crească vizibilitatea. Închei ziua la un film, cu o carte, colorând sau explorând oricare altă pasiune care îmi aduce bucurie.

    C&B:    Ce valori sau principii vă ghidează în ceea ce faceți și cum le aplicați zi de zi?

                Iulia Rotărescu: Cred în autenticitate, perspectivă, comunicare, curaj, libertate și asumare. Sunt cine afirm că sunt și îmi susțin clienții să descopere ce e real pentru ei. Prin programele de coaching, storytelling și personal branding pe care le creez, aduc perspective noi și înțelesuri profunde care creează sensuri noi și direcții clare de acțiune. Prin comunicare generez creștere, mă dezvolt, îmi asum cine sunt, îmi fac povestea vizibilă în lume și îi susțin pe clienții mei să obțină toate acestea și pentru ei. Sunt curajoasă prin modul în care acționez, comunic cu vulnerabilitate, și-mi trăiesc viața cu profunzime. În același timp, prin abordarea mea directă, asertivă, prin sinceritate și ancorare în realitate, sunt un partener pentru cei care își doresc să acționeze în ciuda fricii. 

    Am o busolă foarte fină care îmi arată direcția. Când simt că ceva nu e bine cu mine verific ce valori îmi sunt încălcate sau căror valori nu le-am dat atenția cuvenită. Felul în care mă simt este un reper clar care mă ghidează mereu spre trăirea valorilor mele. Cred în libertatea spațiului de explorare în care îți poți clarifica propria voce și îți poți rescrie sau construi de la zero povestea personală care reflectă clar cine ești cu adevărat. Creșterea reală, autentică, vine atunci faci ceea ce simți, chiar și atunci când ți-e teamă.

               C&B: Care sunt cele mai frecvente blocaje pe care le întâlnești la cei cu care lucrezi în coaching și cum îi ajuți să le depășească?

                Iulia Rotărescu: Lipsa de claritate asupra direcției de urmat în carieră, senzația că nu au lucruri de oferit, teama de schimbare, lipsa de cunoaștere a punctelor tari și a resurselor interne pe care le pot folosi pentru a crește profesional sau pentru a face o schimbare, lipsa de conștientizare a competențelor transversale care pot fi translatate dintr-o industrie în alta, într-un alt job sau dintr-o profesie în alta.

    Coaching-ul presupune lucrul cu obiective clare, măsurabile, realizabile, SMART, așa cum ne place să zicem în corporații. Deschiderea de a explora și de a reflecta este pasul cel mai important pe care îl poate face numai clientul. De acolo, de la acea decizie deja pornesc schimbarea, claritatea și atingerea obiectivului. Aceea e cheia care deschide ușa curajului.

    Ulterior, prin instrumente validate internațional, prin teste psihometrice, prin discuții profunde și exerciții practice explorăm împreună care sunt resursele, punctele tari, direcția în care clientul își dorește să meargă. Setăm obiectivul pe termen lung și începem să construim strategia de creștere, schimbare etc. Fiecare ședință de coaching ne duce mai aproape de obiectiv, asigurându-ne întotdeauna că obiectivul e realizabil și că e aliniat cu misiunea, identitatea și mediul în care trăiește clientul.

                  C&B:    Ce poate face brandingul personal pentru un antreprenor sau un expert care vrea să fie recunoscut în piață?

                Iulia Rotărescu: Este uimitor ce poate face branding-ul personal pentru un antreprenor sau expert care îți dorește să se poziționeze și să fie recunoscut în piață. Prin comunicare și expunere media continuă o persoană poate ajunge de la a fi complet necunoscută, la o personalitate publică cu zeci de mii de urmăritori în social media, zeci de apariții în presa online și în emisiuni TV. Ce contează foarte mult este povestea din spate – cine ești ca om, povestea ta de viață, experiența profesională, ceea ce te face unic, valoarea pe care o aduci lumii – și consecvența în a-ți construi imaginea publică. Ceea ce pot spune este că impactul și rezultatele construcției unui brand personal strategic și coerent depășește imaginația.

    Așa cum subliniază și Iulia Rotărescu, diferența dintre un profesionist invizibil și unul recunoscut în industrie stă în modul în care își spune povestea, în consecvență și în capacitatea de a aduce valoare reală.

    ARTICOLE ASEMANATOARE

    ADAUGATE RECENT