vineri, iunie 14, 2024
spot_imgspot_img
AcasăCareersMihaela Bortoș: Povestea unei cariere de succes la Konica Minolta

Mihaela Bortoș: Povestea unei cariere de succes la Konica Minolta

Într-un interviu captivant, Mihaela Bortoș, membră a echipei Global Major Account la Konica Minolta, ne dezvăluie parcursul ei profesional impresionant, de la începuturile în presa economică până la rolul său actual în coordonarea clienților globali. Cu o carieră marcată de perseverență, inovație și adaptabilitate, Mihaela ne împărtășește principiile sale de viață și business, oferind sfaturi valoroase pentru tinerii aflați la început de drum. De asemenea, explorează soluțiile avansate de management al documentelor oferite de Konica Minolta, reflectând asupra evoluției companiei și echipei sale de-a lungul anilor.

C&B: Cum sună povestea evoluției tale profesionale? Povestește-ne despre parcursul tău profesional și rolul din prezent.

Mihaela Bortoș: Am început să lucrez la Konica Minolta în 2003, chiar în anul în care cele două entități, Konica și Minolta, anunțaseră fuziunea. Veneam din zona de Sales de aplicații software, iar trecerea la vânzarea de hardware a presupus o reajustare a modului în care lucrasem până atunci cu clienții. Ulterior, s-a dovedit că background-ul meu în vânzarea de software a fost foarte util deoarece, începând din 2004, strategia de business a companiei a vizat introducerea în portofoliu a primelor soluții software, dezvoltându-se foarte mult pe acest segment în următorii ani.

La vremea aceea, echipa de vânzători era formată numai din bărbați și, pentru mulți ani, am continuat să fiu singura femeie din echipă. Am învățat foarte multe de la colegii mei, am preluat câte ceva din modul de lucru al fiecăruia, iar asta m-a ajutat să mă descurc în fața unor echipe de achizitori formate tot din bărbați.

Am început cu proiecte mici și, nu după mult timp, am realizat că dacă vreau să rămân în acest domeniu, trebuie să îmi îndrept atenția către proiecte mai mari. După mai mulți ani, s-a format la nivel mondial echipa Global Major Account, din care am avut norocul să fac parte. Astăzi sunt în continuare în această echipă, coordonând numeroși clienți globali și reușind chiar să generez din plan local diferite contracte globale. Portofoliul oferit clienților actuali s-a diversificat foarte mult, acoperind atât zona de echipamente de printing, cât și aplicații software asociate tipăririi documentelor, și nu numai. În prezent, Konica Minolta deține un portofoliu ofertant și competitiv de soluții de management al documentelor, de la aplicații de management al contractelor și facturilor, registratură electronică, semnătură electronică, automatizare fluxuri de lucru, până la soluții pentru managementul documentelor de resurse umane.

C&B: Care a fost momentul în care ai luat decizia de a trece de la cariera din presă, de cealaltă parte a baricadei, la o organizație globală?

Mihaela Bortoș: Am lucrat în presă 3 ani. Am început încă din perioada facultății ca reporter la “Nine O’Clock”, publicație românească în limba engleză. A fost o experiență inedită și extrem de utilă. Am avut ocazia să iau contact cu mediul economic de la momentul respectiv și am prins perioada marilor privatizări, participând la conferințele de presă în care se anunțau acestea. Am avut ocazia să cunosc numeroși manageri români și străini din domeniul financiar-bancar, dar și din alte industrii. Tot prin prisma jobului de jurnalist, am avut ocazia să trec de cealaltă parte a baricadei, imediat după finalizarea facultății, în urma unui interviu cu Directorul General al unei companii de IT, care mi-a înaintat propunerea de a lucra în cadrul companiei respective.

C&B: Care sunt principiile tale de viață? Dar de business?

Mihaela Bortoș: Principiul de bază după care m-am ghidat și mă ghidez în continuare este seriozitatea. Am clienți de 10 – 15 ani care știu că se pot baza pe mine și că ori de câte ori au nevoie de ceva, sunt acolo și mă străduiesc de fiecare dată să îi ajut. Sunt oameni cu care am legat în timp relații de prietenie bazate pe respect și încredere.

Cred că principiile de viață se răsfrâng și în zona de business. Cele două zone – personal și profesional – sunt foarte strâns corelate, partea profesională fiind, practic, o componentă importantă și esențială din viața fiecăruia.

C&B: Ce sfaturi ai pentru cei aflați la început de drum în carieră sau indeciși?

Mihaela Bortoș: Eu nu m-am văzut niciodată capabilă să fac vânzări. Eram, mai degrabă, o fire retrasă și timidă. Nu am fost niciodată genul de vânzător cu “speech”. Interacționând cu așa mulți oameni, ai marele avantaj că “iei” câte ceva de la fiecare. Cred că pentru mine, ca om, acesta a fost marele avantaj al jobului, reușind să învăț câte ceva din fiecare situație în care viața de vânzător m-a purtat.

Pe cei care sunt la început de drum, i-aș sfătui să încerce să învețe câte ceva din orice le aduce viața. Poți începe cu ceva mic, dar dacă ai valori, dorință de a învăța și ești deschis către ce se ivește în fața ta, ai șanse mari ca într-o bună zi să realizezi că locul tău este chiar acolo unde te afli și că ceea ce faci este rezultatul a ceea ce ești.

C&B: Cu toții ne amintim de celebra reclamă marca Minolta, de la începutul anilor 90. Cum sunt astăzi “oamenii de la Minolta”?

Mihaela Bortoș: În 2003 și mulți ani după, eram mai peste tot în piață întâmpinați cu această sintagmă, care a rămas pentru mult timp în memoria multora. Echipa de oameni de la Minolta este foarte statornică. Am foarte mulți colegi cu o vechime de peste 15-20 de ani în companie, iar asta spune multe despre noi ca echipă. Echipa de acum, la fel ca cea de atunci, este ca o familie. La nivel de echipă, există responsabilitatea lucrului bine făcut, la fel cum există o atmosferă plăcută în care oamenii se simt bine și cred că aceste lucruri se văd și transpar și în relația cu clienții.

C&B: Cea mai importantă resursă a unei organizații sunt oamenii. Cu toate acestea, gestionarea dosarelor cu documentele angajaților poate fi o provocare pentru orice companie, mai ales din punctul de vedere al departamentului de resurse umane. Konica Minolta deține în portofoliu o soluție pentru managementul documentelor HR. Ce ne poți spune?

Mihaela Bortoș: În departamentele de resurse umane, munca presupune o evidență clară, activități de lucru cu multe documente asociate fiecărui angajat în parte, acces securizat la documente, iar experiența pe care compania noastră o are în lucrul cu documente vine cu un mare avantaj – înțelegerea nevoilor și cerințelor specifice acestui departament. Iar când poți răspunde cu o soluție adaptabilă unor astfel de nevoi, deja ai rezolvat peste 70 – 80% din problemă.

Documentele de HR reprezintă o provocare cu totul specială, având în vedere volumul și frecvența lor, varietatea de tipuri, precum și cerințele legislative speciale. Schimbările aduse de pandemie în modul de lucru al fiecăruia dintre noi și-au pus amprenta și asupra acestui domeniu, iar, în prezent, oferim soluții de automatizare a fluxurilor de completare și semnare electronică de la distanță a contractelor de muncă, soluții de stocare organizată a folderelor de documente aferente fiecărui angajat, astfel încât să fie ușor de regăsit atât de angajat, cât și de angajator, managementul cererilor de concedii și, nu în ultimul rând, digitizarea arhivelor fizice vechi. Aceasta din urmă este zona pentru care primim cele mai multe solicitări în ultima perioadă, având în vedere obligativitatea retenției pe termen lung a documentelor, dar și constrângerile legate de spațiul fizic necesar stocării documentelor fizice, spații din ce în ce mai mari și din ce în ce mai scumpe.

Facebook

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT

Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).