Vânzările globale de produse de lux vor înregistra în acest an o creştere peste aşteptări cuprinsă între 2 şi 4%, pe măsură ce cheltuieile mai mari în Europa şi China vor contracara scăderile din SUA şi Asia de Sud-Est, arată un studiu publicat de firma de consultanţă Bain & Co şi asociaţia de lobby a producătorilor italieni de articole de profil Altagamma, informează Reuters.
Conform acestui studiu, în 2017 vânzările de articole de lux vor urca până la 254 – 259 miliarde de euro, de la 249 miliarde euro în 2016.
Sectorul produselor din acest segment a avut de suferit în ultimii ani, ca urmare a scăderii numărului de turişti care au venit în Europa după mai multe atentate teroriste dar şi de pe urma încetinirii cererii de produse de lux în China.
La finele anului trecut, Bain & Co estima că piaţa produselor de lux va înregistra o creştere de 1-2% în 2017 dar în primele trei luni ale anului sectorul a înregistrat o creştere de 4%. „După un an 2016 dificil, primul trimestru din 2017 a adus o oarecare revenire în industria luxului. Continuarea revenirii consumului chinez precum şi perspectiva pozitivă din Europa va susţine creşterea generală a pieţei în restul anului”, a declarat autorul studiului, Claudia D’Arpizio.