Grupul Carrefour a preluat in decembrie 2015 reteaua de 86 de magazine Billa prezenta in Romania. Tranzactia a fost estimata la 100 de milioane de euro. Aceasta este a treia cea mai mare tranzactie de retail autohtone, dupa achizitia Real de catre Auchan (peste 250 de mil de euro) si Plus Discount de catre Lidl (peste 200 de euro).
„Magazinele vor opera sub sigla Carrefour, iar la interior supermarketurile vor pastra ce este mai bun din ambele branduri (Carrefour şi Billa)“, spune Jean Baptiste Dernoncourt, directorul executiv al grupului francez în România.
Francezii se afla la prima achizitie pe piata locala, insa este cea mai mare si cea mai complexa dupa valoarea business-ului. Billa are in prezent 86 de magazine, 3.000 de salariati si afaceri de 300 de milioane de euro.
O tranzactie atat de mare poate dura multi ani si necesita un amplu proces de integrare.
Sorana Georgia, fostul sef al Billa din Romania, este cea care se ocupa de integrarea lantului de supermaketuri in business-ul local al Carrefour. Echipa de cateva mii de oameni si managementul pentru facilitarea procesului de integrare a fost preluat odata cu magazinele.
„In aceasta noua organizatie vor fi 14.700 de persoane. Vor fi 14.700 de locuri de munca. Vom face tot ce ne sta in putinta sa propunem un loc de munca fiecareia dintre cele 14.700 de persoane. Compania se va modifica, vor fi noi lucruri de facut, noi oportunitati, iar acest lucru inseamna ca avem nevoie de toate talentele si de toti oamenii pe care ii putem avea“, a declarat in vara directorul executiv al Carrefour Romania.