Un interviu cu Filip Alexandru, antreprenor cu peste 10 ani de experiență în turism și marketing, fondator al Casei Filip din Sarichioi și manager OMD Tulcea, despre viziune, valori, leadership și evoluția sa profesională.
Filip Alexandru este antreprenor la bază, cu o experiență de peste 10 ani în turism și marketing. În prezent e proprietarul locației Casa Filip din Sarichioi, o casă tradițională de oaspeți cu circuit închis din Delta Dunării. Din dorința de a face și mai multe pentru turismul românesc, a decis să se implice în administrația publică și în politica locală, devenind managerul Organizației de Managament al Destinației Turistice (OMD) Municipiul Tulcea din 2023 și consilier județean din 2024.


C&B: Cum v-ați descrie într-o singură frază, astfel încât să îi faceți curioși pe cei care nu vă cunosc încă?
Filip Alexandru: Prin tot ceea ce fac, îmi doresc să las ceva bun în urma mea, aici, în România. Am avut nenumărate ocazii să plec din țară, însă am ales mereu să rămân. Știu că dacă ai ambiția necesară și muncești mult, poți realiza ceva măreț și aici, oricât de dificil ar părea uneori.
C&B: Dacă ar fi să privim un fir narativ al carierei sau afacerii dvs., care au fost momentele cheie care v-au definit?
Filip Alexandru: Primul punct din acest fir narativ a fost decizia de a pleca la studii la București, acolo unde am absolvit Facultatea de Geografie din cadrul Universității București (licență și master). Al doilea punct a fost când, imediat după ce am ieșit de pe băncile facultății, am creat prima mea afacere, o agenție de marketing în turism, având ocazia să lucrez cu nume importante din industria HoReCa. Al treilea pas a fost când alături de un bun prieten am fondat un grup de proiecte turistice dedicate Bucureștiului, cel mai important fiind aplicația Bucharest City App. După 11 ani minunați în capitală, viața a decis să „mă așeze” la Tulcea, mai concret în 2017. Dar și aici am început „să dau din coate” încă din prima zi. Casa Filip din Sarichioi este proiectul meu de referință din acest fir narativ, dar și activitatea pe care o desfășor sub brandul turistic „Tu și Tulcea” prin OMD Municipiul Tulcea crește de la o zi la alta.
C&B: Care au fost principalele provocări în transformarea unei case tradiționale într-un concept turistic autentic?
Filip Alexandru: Am știut încă de la început cum îmi doresc să transform vechea proprietate de la Sarichioi într-un nou simbol arhitectural al comunității locale și într-un nou reper pe harta turismului românesc de nișă. Totuși, planurile de pe hârtie sunt tot timpul mai ușoare decât punerea lor în practică. Cu alte cuvinte, când te apuci efectiv de treabă, ai impresia că nu se mai termină – nici munca efectivă și nici excelul ală cu investiția inițială. Din fericire însă, toate au fost duse la bun sfârșit, iar conceptul Casa Filip s-a validat încă din primul an de activitate (2019).


C&B: Există un vis sau o ambiție care v-a ghidat întotdeauna, indiferent de obstacole?
Filip Alexandru: Visul meu a fost mereu același: să las ceva bun în urma mea și să contribui neîncetat la dezvoltarea turismului românesc. Iar asta indiferent de locul unde mă aflu, de poziția în care sunt sau de capitalul de care dispun.
C&B: Cum arătați la începutul drumului și cum simțiți că v-ați transformat până în prezent?
Filip Alexandru: Începutul drumului meu l-aș defini atunci când am terminat liceul de informatică de la Piatra-Neamț și am urmat calea studenției la București. Eram un copil care visa cu ochii deschiși. Dar în scurt timp am învățat că visele pot deveni obiective certe cu ambiția necesară. Iar prin muncă, seriozitate și dedicare obiectivele chiar pot fi îndeplinite. Cu alte cuvinte, de la un student care visa frumos, azi am devenit un om matur care își urmează hotărât calea.
C&B: Dacă ne-am întâlni cu echipa sau colaboratorii dvs., ce credeți că ar spune despre dvs.?
Filip Alexandru: Oricât de mult aș vrea, eu nu pot răspunde la această întrebare. Se spune că oamenii au de cele mai multe ori o impresie mult mai bună despre ei decât arată realitatea. Glumesc, desigur. Dar recunosc că aș fi curios să aflu și eu ce spun colegii, colaboratorii și partenerii mei despre mine.
C&B: Care este cea mai importantă decizie pe care ați luat-o și care v-a schimbat traiectoria?
Filip Alexandru: Poate unul dintre cele mai importante momente din viața mea a fost în 2017. Lucram atunci ca Social Media Manager la Blue Air și mă ocupam în paralel de Bucharest City App. Board-ul de turism de la Stockholm a venit în capitală pentru lansarea acestei rute și după câteva discuții s-a născut din neant oportunitatea de a mă muta în capitala Suediei pentru un job foarte bine plătit. Am refuzat atunci fiindcă am considerat că nu era momentul. În plus, îmi încălcam cumva o promisiune pe care mi-am făcut-o mie, chiar dacă poate că această provocare profesională era una temporară. La scurt timp după acest moment, m-am decis să mă retrag la Tulcea mai degrabă pentru o vară, îndrăgostindu-mă iremediabil de Delta Dunării. Ei bine, iată că acel refugiu de-o vară s-a transformat într-o mutare efectivă. Și nu, nu regret nimic. Așa a fost să fie!
C&B: Cum arată o zi obișnuită pentru dvs. acum și ce momente din zi vă aduc cea mai mare satisfacție?
Filip Alexandru: Încă din prima zi când am devenit tată, mai concret de pe 11 aprilie 2019, să am un echilibru (aproape perfect) între viața personală și cea profesională s-a transformat în ambiția mea principală. Așadar, dincolo de toate proiectele în care sunt implicat și pe care le gestionez cu maximă seriozitate, să le aloc timp băieților mei și să fiu cât pot de mult lângă ei îmi produce în continuare cea mai mare satisfacție.
C&B: Ce valori sau principii vă ghidează în ceea ce faceți și cum le aplicați zi de zi?
Filip Alexandru: Acest an a fost unul dificil pentru mine, cu multe situații pe care a trebui să le gestionez rând pe rând, dar și cu foarte multe lecții valoroase învățate. Din punct de vedere profesional, mi-am urmat calea și o fac în continuare cu aceeași ambiție și persverență. Însă, pe plan personal consider că am evoluat cel mai mult, asta după vreo câteva dușuri reci și după ce am fost nevoit să deschid ochii mai larg. Într-o lume care e ghidată din ce în ce mai mult de principii false și de valori superficială, eu rămân loial propriei gândiri: demnitatea, integritatea și onestitatea rămân în nucleul existenței mele. Asta nu se va schimba vreodată!
Parcursul său – de la antreprenor în București la lider în dezvoltarea turismului din Tulcea – arată că succesul nu vine din compromisuri, ci din consecvență, autenticitate și dorința de a lăsa ceva valoros în urmă.

