vineri, noiembrie 28, 2025
More
    AcasăBusinessEugen Kelemen: Pasiune, montaj și viziune în cinematografia românească

    Eugen Kelemen: Pasiune, montaj și viziune în cinematografia românească

    Un interviu cu Eugen Kelemen, editor de film și fondatorul Hardcut, despre parcursul său profesional, provocările industriei și viziunea asupra marketingului vizual în cinematografie.

    Eugen Kelemen s-a născut în 1981 la Cluj-Napoca, România. A absolvit Universitatea Națională de Teatru și Film „I. L. Caragiale”, specializarea Arta montajului de film și regie de sunet, și deține un master în Montaj de film.

    Printre cele mai apreciate proiecte la care a lucrat se numără scurtmetrajele „The Yellow Smiley Face” (regia: Constantin Popescu) și „Superman, Spiderman or Batman” (regia: Tudor Giurgiu), desemnat „Cel mai bun scurtmetraj european” în 2012. Debutul său în montaj de lungmetraj a avut loc cu filmul „Periferic” (regia: Bogdan G. Apetri), pentru care a primit Premiul Gopo pentru cel mai bun montaj.

    A colaborat la producții de succes precum serialul „Umbre” (HBO), filmul „Oameni de treabă”, distins cu Premiul Gopo pentru cel mai bun montaj, și serialul „Subteran” (Netflix).

    Eugen este fondatorul HARDCUT, un studio specializat în trailere și afișe de film.

                  C&B:    Dacă ar fi să privim un fir narativ al carierei sau afacerii dvs., care au fost momentele cheie care v-au definit?

                Eugen Kelemen: Prima companie pe care am deschis-o a fost la Cluj în 2003. Apoi am deschis alta în 2010 la București apoi alta în 2017 tot la București. Toate au avut și au legatură cu filmul într-o formă sau alta.

               C&B:        Care a fost cel mai dificil moment de până acum în parcursul dvs. și cum l-ați depășit?

               Eugen Kelemen: Să renunț la una dintre companii. A fost ca o pierdere emoțională. Realmente. Dar din păcate, nu mai aveam cum să funcționez în formula respectivă.

                  C&B:    Există un vis sau o ambiție care v-a ghidat întotdeauna, indiferent de obstacole?

             Eugen Kelemen: Pe parcursul anilor am avut numeroase ambiții, unele s-au și materializat, altele sunt în curs. Cred că ambiția cea mai mare e să nu-mi pierd ambiția. Sunt implicat în multe proiecte și îmi doresc să păstrez acest flux.

                  C&B:    Cum arătați la începutul drumului și cum simțiți că v-ați transformat până în prezent?

           Eugen Kelemen: Am învățat să am rabdare cu mine și cu cei din jurul meu, de aceea în ultimii ani m-am dedicat și pedagogiei fiind profesor conferențiar la Universitatea Babes Boliyai, Facultatea de Teatru și Film unde predau montajul de film.

                  C&B:    Dacă ne-am întâlni cu echipa sau colaboratorii dvs., ce credeți că ar spune despre dvs.?

              Eugen Kelemen: Că sunt optimist și dedicat. Sper.

                  C&B:    Care este cea mai importantă decizie pe care ați luat-o și care v-a schimbat traiectoria?

                Eugen Kelemen: Să nu fug din țară. Eram tentat. Dar pasiunea pentru film a răzbit.

                C&B:  Cum decurge procesul de creație pentru un trailer sau un poster și cum reușiți să transmiteți emoția și povestea filmului în doar câteva secunde sau imagini?

                Eugen Kelemen: Încerc să fiu cât se poate de critic cu mine însumi. Și în felul ăsta reușim să facem lucruri care ne plac, nu doar pentru că suntem plătiți.

                  C&B:    Ce face ca Hardcut să se distingă de alte agenții de marketing în industria cinematografică?

               Eugen Kelemen: Suntem puține companii de acest gen în țară. Fiecare și-a găsit un profil și o abordare. E loc pentru toată lumea.

                  C&B:    Cum arată o zi obișnuită pentru dvs. acum și ce momente din zi vă aduc cea mai mare satisfacție?

               Eugen Kelemen: Film, copii, școală, film.

                  C&B:    Care a fost cel mai provocator proiect realizat de Hardcut și cum ați gestionat presiunea creativă și termenele strânse?

             Eugen Kelemen: Provocator este să colaborăm cu Sergei Losnitza. Filmele lui sunt o adevarată provocare să fie marketizate.

               C&B: Cum a apărut Hardcut și ce v-a determinat să vă concentrați pe marketing vizual pentru filme și proiecte creative?

              Eugen Kelemen: A apărut din ambiție. Așa cum am spus mai sus. Dar hardcut face alte lucruri, ca fotografie de artă cât și comercială, de exemplu.

                  C&B:    Cum vedeți evoluția marketingului vizual în cinematografie și ce planuri de extindere sau inovație aveți pentru Hardcut în următorii ani?

           Eugen Kelemen: Chiar în acest moment sunt în plină redefinire a serviciilor. Sper că la anul să avem de spus lucruri importante în lumea artei.

    Interviul cu Eugen Kelemen ne arată că pasiunea, perseverența și autenticitatea pot transforma o carieră într-o poveste de succes.

    ARTICOLE ASEMANATOARE

    ADAUGATE RECENT