Descoperă povestea lui Marius Vasilescu și a brandului Horologer – un exemplu de echilibru între tradiție, meșteșug și inovație digitală în arta orologeriei.
Marius Vasilescu este un profesionist modern, cu o abordare echilibrată între tradiție și inovare. Este vocea contemporană a unei meserii vechi, care recunoaște valoarea meșteșugului, dar profită și de forța digitalului pentru a o face mai vizibilă și mai accesibilă. El este co-fondatorul și motorul strategic al Horologer, un service multi-brand pentru ceasuri elvețiene și ceasuri de lux.
C&B: Cum v-ați descrie într-o singură frază, astfel încât să îi faceți curioși pe cei care nu vă cunosc încă?
Vasilescu Marius: Sunt un om foarte curios, interesat să afle detalii din cât mai multe domenii, adept al conceptului de “uomo universale”. Îmi place să îmbin creativitatea cu științele exacte și cred că inovația apare atunci când ai cunoștințe din cât mai multe domenii și reușești să translatezi concepte sau idei dintr-un domeniu în altul.
C&B: Dacă ar fi să privim un fir narativ al carierei sau afacerii dvs., care au fost momentele cheie care v-au definit?
Vasilescu Marius: Am terminat facultatea de Electronică și Telecomunicații și consider că de aici am învățat să prioritizez, să lucrez eficient, să gândesc analitic și să identific diverse probleme care ulterior se pot propaga. Apoi am lucrat într-o multinațională o perioadă scurtă și ulterior am pus bazele Horologer. Consider că experiența, chiar și scurtă într-o multinațională, m-a ajutat să pornesc Horologer cu dreptul, să gândesc la scară mare și să pun la punct procese care să ne permită să fim eficienți.
C&B: Care a fost cel mai dificil moment de până acum în parcursul dvs. și cum l-ați depășit?
Vasilescu Marius: Cel mai greu moment a fost debutul. Am pornit cu aparatură limitată și am reinvestit pe parcurs în aparatură de ultimă generație. Lipsa aparaturii a fost compensată de experiența tatălui meu.
Totuși, eram un nume nou pe piață, apărut din neant, care promitea clienților că oferă servicii la un standard înalt pentru ceasuri de mii sau chiar zeci de mii de euro. Din fericire pentru noi, era (și încă mai este) o carență de profesioniști care să lucreze la nivel înalt în acest domeniu, așa că am avut o baza solidă de clienți încă din primele luni.
C&B: Există un vis sau o ambiție care v-a ghidat întotdeauna, indiferent de obstacole?
Vasilescu Marius: Îmi doresc doar să demonstrez că o afacere de familie poate fi sustenabilă și să introduc pe cât posibil, într-un domeniu considerat “arhaic”, cât mai multe elemente moderne.
C&B: Cum arătați la începutul drumului și cum simțiți că v-ați transformat până în prezent?
Vasilescu Marius: La începutul drumului aveam foarte multă energie și eram dornic să încerc orice. Cu timpul am învățat să îmi dozez efortul și să nu fac schimbări doar de dragul schimbărilor, ci să încerc mai întâi să prezic pe cât posibil rezultatul.
C&B: Dacă ne-am întâlni cu echipa sau colaboratorii dvs., ce credeți că ar spune despre dvs.?
Vasilescu Marius: Probabil că ar spune despre mine că sunt un tip care este serios când trebuie și probabil excesiv de atent la detalii.
C&B: Care este cea mai importantă decizie pe care ați luat-o și care v-a schimbat traiectoria?
Vasilescu Marius: Fără îndoială, cea mai importantă decizie a fost să renunț la cariera în multinațională pentru a începe un business împreună cu tatăl meu. Apoi, a doua decizie foarte importantă a fost investiția într-un manual de brand înainte de a porni la drum Horologer.

C&B: Cum v-ați construit stilul de leadership sau modul în care luați decizii? A fost un proces natural sau învățat?
Vasilescu Marius: Stilul de leadership și cel în care iau decizii sunt în continuu under construction. Legat de leadership, principalul meu focus este să tratez colegii și colaboratorii așa cum mi-ar plăcea și mie să fiu tratat: cu încredere maximă, cu respect și cu presupunerea că ambele părți vor să câștige în egală măsură în urma interacțiunii.
C&B: Ce credeți că diferențiază afacerea dvs. sau abordarea dvs. profesională de restul industriei?
Vasilescu Marius: Cred că business-ul nostru ne permite să fim agili, să fim transparenți și exhaustivi în rezolvarea problemelor. Punem satisfacția clientului pe primul loc și au fost multe momente în care am preferat să ne micșorăm marja de profit sau chiar să nu câștigăm nimic din dorința de a oferi o experiență cât mai bună ca raport calitate-preț. Îmi place să cred că prin astfel de practici câștigăm încrederea clientului și că ulterior ne poate aborda mai degajat, știind că încercăm să lucrăm în interesul său.
C&B: Cum arată o zi obișnuită pentru dvs. acum și ce momente din zi vă aduc cea mai mare satisfacție?
Vasilescu Marius: Ne trezim dimineața, mâncăm micul dejun în familie, apoi plecăm împreună spre grădiniță și apoi spre joburi. Ajung în intervalul 09:00 – 10:00 la Horologer, aranjăm ceasurile în vitrină, facem un mic plan de bătaie pentru ziua respectivă, deschidem, și aș putea să spun că nicio zi nu seamănă cu cealaltă. Cel mai plăcut moment al zilei este cel în care ajung acasă și cel mic vine să mă îmbrățișeze sau să îmi arate fericit ce a făcut la grădiniță.
C&B: Ce valori sau principii vă ghidează în ceea ce faceți și cum le aplicați zi de zi?
Vasilescu Marius: Transparență, seriozitate, corectitudine. Ne place să tratăm clienții de la egal la egal, ca pe niște parteneri într-o relație de lungă durată. Ne place să vedem Horologer ca pe o platformă pentru persoanele pasionate de ceasuri. Încercăm să oferim clienților explicații clare și sfaturi personalizate în ceea ce privește exploatarea ceasurilor.
C&B: Cum v-a venit ideea să vă deschideți acest business și să-i puneți acest nume?
Vasilescu Marius: Tatăl meu lucrează în domeniu de peste 30 de ani și până în 2015 a lucrat în service-ul celui mai mare magazin de ceasuri din România de la momentul respectiv, care a importat cele mai prestigioase branduri de ceasuri.
Mie îmi place foarte mult mediul online și ideea de afacere de familie, așa ca în 2015 l-am convins că am avea o șansă dacă am încerca să fondăm un business al nostru, în care să îmbinăm tradiția și experiența cu elemente moderne de comunicare și de marketing.
Numele l-am ales în urma unui proces de branding, pentru că este similar cu ideea de “orologerie”, iar logo-ul ne-am dorit să transmită ideea unei steme, a unui blazon de familie.
C&B: Dacă ar fi să transmiteți un mesaj oamenilor care vă urmează exemplul, care ar fi acela?
Vasilescu Marius: Noi ne-am ghidat după ideea că ne va părea mai rău dacă nu am încercat, decât dacă business-ul nu va merge. Sfatul meu ar fi să încerce să își transforme orice pasiune sau hobby într-o sursă de venit. Însă în același timp să fie realiști, să își facă bine temele și să seteze din avans checkpoint-uri pentru a ști dacă lucrurile merg într-adevăr așa cum își doresc. Pe lângă asta, aș încuraja pe oricine să gândească pe termen lung și să vadă business-ul ca pe un maraton, nu ca pe un sprint.
Marius Vasilescu dovedește că pasiunea, disciplina și inovația pot transforma o afacere de familie într-un reper al excelenței.