luni, octombrie 7, 2024
spot_imgspot_img
AcasăCareersSelf Marketing pentru succes in cariera

Self Marketing pentru succes in cariera

Eu sunt Alexandra Hustiu Bibire si, ca in fiecare miercuri, te astept la o incursiune in Personal Branding prin ceea ce eu numesc #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding.

Astăzi o sa discutăm despre self marketing plan sau despre planning-ul care precede strategia de brand personal. In articolul trecut te-am încurajat să te gândești atât la rolul tău profesional, cât și la focusul pe care îl avem în strategie raportat la mixul de marketing: dacă ești angajat, strategia se va face în jurul celor 4P, skill-urile și cunoștințele tale fiind ,,produsul,, căutat de angajatori. În situația în care ești freelancer sau liber profesionist, în conturarea strategiei brandului tău personal vei folosi cei 7P aferenți unei strategii de marketing de serviciu, focusul fiind pe Core Self (adică Sinele de bază sau cine ești tu ca om, aici incluzând trăsăturile de personalitate, abilitățile personale înnăscute, valorile și credințele și identificarea culturală), pe calitatea serviciului prestat, dar și pe încredere.
O să ne oprim la rolul de angajat. În 1992, McCorkle, Alexander si Driker scriau, in articolul Dezvoltarea skill-urilor de Self Marketing pentru succesul în carieră, despre strategiile care înclud un self marketing planExtins si pentru mediul online, un self marketing plan se traduce, ca și cadru de implementare, astfel:

  • strategiile de poziționare pot fi definite ca fiind un proces bazat pe cercetare care încearcă să identifice poziția pe care o ai în calitate de solicitant/competitor pe piața aleasă în raport cu concurenții care solicită același loc de muncă/colaborare. Acest lucru îl poți face după creionarea Sinelui Calificat. Dacă vrei să te angajezi poți cere, de exemplu, asistență unei agenții de recrutare sau a unui headhunter de pe zona ta de expertiză, ei având acces la informații de pe piața respectivă;
  • strategiile de distribuție reprezintă modalitatea eficientă de utilizare a distribuției mesajului între canale. Poți folosi canalele tradiționale, cum ar fi simpla prezență la sediul companiei/a clientului sau folosirea rețelelor sociale sau a unui site personal pentru a-i ajuta pe ceilalți să afle ce abilități, cunoștințe și aptitudini ai. Folosirea CV-ului de pe LinkedIn, a unei scrisori de intenție, a unui e-portofoliu, a unui video pe YouTube sunt potențiale canale de distribuție. De altfel, voluntariatul sau intern- ship-ul pot fi metode de a-ți face cunoscute aptitudinile, sau de ce nu, de a învăța unele noi;
  • strategiile de contact reprezintă modalitatea prin care îți poți crește numărul de contacte pentru a maximiza oportunitățile tale de a obține un loc de muncă/o colaborare. Cu cât ai mai multe cunoștințe, cu atât șansele tale cresc. Cum poți face asta? Fie crescându-ți rețeaua de cunoștințe pe LinkedIn, făcându-te cunoscut(ă) ca și profesionist, fie cunoscând cât mai mulți angajatori la târgurile de joburi, participând la evenimente, activități sociale sau intrând în cluburi sau comunități;
  • strategiile de PR sunt acele strategii care te ajută să maximizezi rețeaua de cunoștințe pe care o ai. O modalitate bună de a face asta este să participi la cât mai multe întâlniri organizate special în acest sens. De reținut este că ai doar 30 de secunde pentru a-ți prezenta propunerea de valoare (UVP-ul): cine ești, ce faci și la ce ești foarte bun(ă) din punct de vedere profesional, care este valoarea reală pe care o aducicelorlalți. De altfel, o altă strategie bună de PR și foarte folosită este să fii speaker la un eveniment organizat în zona ta de expertiză;
  • strategiile de Advertising sunt cele prin care îți vinzi cel mai bine aptitudinile. Scrisoarea de intenție împreună cu un CV foarte bine pus la punct și orientat către aria ta de activitate, care să includă link-uri către site-ul personal, către un e-portofoliu, poate fi o variantă de self advertising.

În concluzie, un Self Marketing Plan are 3 obiective: să hotărâști cum arată ceea ce vrei să transmiți (cine ești, ce faci, prin ce aduci valoarea celorlalți, practic munca ta), cum promovezi munca ta și dacă a avut efect această promovare raportat la timpul pe care ți l-ai dat ca și implementare. De exemplu, hotărăști ca timp de 3 luni să te promovezi intensiv, pe diferite canale și ulterior faci un audit a ceea ce se întâmplă: Am mai multe cunoștințe? Sunt prezent(ă) la mai multe evenimente? Întâlniri? Am mai mulți clienți? Sau Am reușit să mă angajez? 


În booklet-ul Brandul tău personal ești tu (despre care poți găsi detalii aici ) ai o serie de tips&tricks despre cum poți să îți faci un self marketing plan eficient,un worksheet numai bun să îți schițezi toate aceste strategii și un template pentru strategiile de contact care să te țină focusat pe dezvoltarea ta, pe ceea ce vrei să devii. 
Până data viitoare, te las, ca de obicei, cu un gând: cine alegi să devii? Cum?

Te-ar mai putea interesa si : Cum dezvolti o strategie de brand personal

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT