Răzvan Vasiloiu este co-owner și head of strategy al the Syndicate – the Intelligent Creativity. Mai are doua roluri/funcții, însă acasă. Este tată și soț full time. Spune că este întotdeauna direct și succint. Să vedem!
C&B: Spune povestea afacerii tale!
“În 2007, înființam the Syndicate. Momentul a coincis, mai mult sau mai puțin, cu declanșarea crizei economice. Cu toate astea, nu am resimțit-o așa de puternic, fiind la început și având destulă activitate cât să ne țină ocupați. Unde era mai puțină acțiune, completam cu entuziasmul de început de drum. De atunci, procesul evoluției a fost frumos și revelator. Am pus întotdeauna mare preț pe viziunea noastră despre cum se face advertising. Vedeam că marile agenții au un tool, un approach care să îi diferențieze. Pentru că separarea asta ATL/BTL devenea din ce în ce mai formală – apropo, înca este – am venit cu abordarea Before-the-Line/After-the-Line. Linia nu mai era orizontală, ci verticală. Paradigma noastră are la bază psihologia umană, mai precis, cum și de ce se fac alegeri și conexiuni în mintea umană. Mixând emoționalul cu raționalul, mintea umană funcționează ca un computer, în care informația este structurată în foldere. Linia orizontală intervine pentru a delimita momentul de dinainte de alegere (a brandului, a produsului, a serviciului etc.) – Before-the-Line, de momentul în care alegerea a fost făcută și e nevoie să rămână relevantă pentru consumator – After-the-Line.
Abordarea asta e ceva în care cred și de aceea e prezentă și azi în tot ceea ce facem pentru că ne transpune direct în mintea oamenilor, nu într-un ppt cu împărțiri formale.”
C&B: Care erau viziunile tale în copilărie/adolescență și care sunt acum?
“În copilărie și adolescență aveam un vis mare și predominant: fotbalul. Era tot ce voiam, tot ce visam, tot ce asociam cu orice legat de viitorul meu. Chiar și astăzi am ca și scop să ajung jucator profesionist de fotbal până la vârsta de 50 de ani. Dar pentru că sunt niște șanse să nu-mi pot duce visul la îndeplinire, vizez o maturizare și o creștere continue, cum și cât se poate, pe toate planurile.”
C&B: Povestește-ne o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea ta!
“Fiecare factură plătită în avans reprezintă o experiență mai mult decât plăcută. Dar și ideea că mare parte din new business vine și se concretizează din recomandări. Așa îți dai seama că ai construit un brand puternic, că ai făcut lucruri de care lumea vorbește și toți au încredere să te recomande. În aceeași notă, unul dintre cele mai triste momente în activitate este atunci când viziunea ta nu se mai aliniază cu cea a colaboratorilor și îți dai seama că e necesară o ruptură sau măcar o schimbare drastică.”
C&B: Oferă sfat/sfaturi pentru cei aflați la început sau indeciși!
“Să fie curioși. Despre domeniu, despre piață, despre cum funcționează omul, în general, și despre cum funcționează ei înșiși, în particular.”
C&B: În cazul tău, pentru ce sau cu ce se luptă Raționalul și Sentimentalul?
“Oricât ai vrea să crezi ca nu, emoționalul este cel care primează și sub influența căruia ne desfîșurăm. Ceea ce e frumos, e uman, e ceea ce ne conturează personalitatea. Asta nu înseamnă ca raționalul nu are și el rolul și locul lui, bine definite. E o chestiune de repetiție și exercițiu să schimbi ponderea dintre cele doua, în funcție de scopul pe care îl ai. Dar îmi place să cred că, de fapt, emoționalul are și el raționalul lui.”
C&B: Dă o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
“Societatea în care trăim dă din ce în ce mai multe dovezi de bipolaritate. Mi-e greu să identific o zonă de mijloc, de echilibru, atunci când mă gândesc la societate. Pare să funcționeze pe sistemul totul sau nimic și oscilează între aceste doua extreme într-o infinită buclă.
În România, văd doua direcții, doua definiții ale termenului afacere. Pe de-o parte, îi avem pe cei care sunt în a faceri, adică maeștri în arta de a se face că fac afaceri, întâlniți în mare parte în realație cu statul (degeaba). Pe de alta parte, îi avem pe cei care au înțeles nevoia de maturizare și asumare în piața economică și care își propun și chiar reușesc să construiască și să lase ceva în urma lor.
Nu cred că am înțeles niciodată pe deplin termenul carieră. Dacă ar fi să privesc din perspectiva evoluției profesionale a unei persoane, ceea ce observ este faptul că din ce în ce mai mulți își doresc să devină antreprenori, însă foarte puțini din ei sunt realmente dispuși să depună eforturile necesare pentru a o face.”