După mai bine de 15 ani de practică, Raluca Erimescu a abandonat stomatologia pentru a deveni trainer de public speaking și storytelling. Și azi face lumea să deschidă gura, dar nu pentru a primi tratamente stomatologice, ci pentru a-și face vocea auzită. Este trainer de public speaking și storytelling, World class speaking coach, soție, mamă a unei fetițe de 10 ani, îndrăgostită de natură, de dans și de clasele de fitness care îți umplu ziua cu energie bună și de senzația de zbor.
C&B: Cum a luat ființă acest proiect (The Storypoint)
Raluca Erimescu: „Proiectul Storypoint s-a născut dintr-o nevoie personală. Știi oamenii aceia care gândesc logic, iubesc cifrele, rigoarea, exactitatea și nu sunt tocmai genul de people-person? Ei bine trebuie să recunosc că am fost mult timp unul. Comunicarea deschisă, caldă, apropiată nu a fost ceva ce să am în sânge sau să deprind în familie încă din fragedă pruncie. Mă simțeam bine printre probleme de matematică și studii științifice. Doar că în 2014 am primit un cadou… Știi senzația aia faină când ești în fața unui cadou frumos împachetat și nerăbdarea îți pulsează în buricele degetelor- abia aștepți să îl deschizi? Ei bine cadoul meu nu era împachetat, nu era însă nici la vedere. Era un curs de public speaking. Habar n-aveam, deschizând ușa acelei săli, că de fapt urma să-mi schimbe radical viața. Că era începutul unei pasiuni. Că povestea și comunicarea vor înlocui cu mult suflet statisticile, microscopia și studiile de laborator. Că o să îmi vând cabinetul stomatologic, o să îmi dau demisia de la Facultatea de stomatologie pentru a fi trainer de storytelling și public speaking și World Class Speaking Coach.
Ce am știut însă din primul moment a fost faptul că iubeam ceea ce se crea acolo. Era o combinație de exprimare personală, conectare, zâmbete, joacă și împărtășiri pline de umanitate, de vibrație caldă și emoție.
Și când s-a terminat senzația mea a fost…mai vreau din asta! Așa că am creat “din asta”. Nu doar pentru mine ci și pentru alții.
Mai întâi am plonjat în tehnici de speaking și storytelling…le mâncam pe pâine la micul dejun, cu laptopul lângă mine. M-am scufundat cu pasiune în zona de practică. Dacă găseam un training interesant pe tema vorbitului în public sau al storytelling-ului ghicești unde eram? Acolo, chiar și peste ocean.Am învățat de la Bo Eason și Brendon Burchard în SUA, am studiat cu Craig Valentine, campion mondial Toastmasters.
Și am creat propria firmă de training, The Storypoint. Azi țin workshopuri și traininguri de public speaking și storytelling și fac oamenii să își transforme teama în combustibil de a face pasul în față și de a vorbi cu autenticitate.”
C&B: Ce vă doriți de la acest proiect?
Raluca Erimescu: „Îmi doresc ca Storypoint să fie pentru oamenii care îi trec pragul punctul în care își dau voie să facă pasul în față și să vorbească oamenilor. Nu doar locul în care vin la traininguri și învață în mod interactiv tehnici de speaking și storytelling. Ci acel punct în care se exprimă pe sine cu autenticitate, în care își împărtășesc povestea personală cu vulnerabilitate și se conectează cu oamenii profund, real și cald.
Din 2020 workshopurile pe care le voi ține se vor lărgi ca arie și pe zona de business, în zona poveștii de brand și a poveștii de vânzare. Aici îmi doresc să ofer cât mai multor antreprenori puterea influenței invizibile și emoționale pe care o are un miez de poveste bună.”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Raluca Erimescu: „În copilărie eram acel copil care mănâncă tot din farfurie, introvert și ascultător. Azi cea mai mare parte din ceea ce fac susține zona exprimării personale. Astăzi ajut oamenii să își facă vocea auzită. Și făcând asta simt împlinire și mă exprim pe mine însămi.”
C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!
Raluca Erimescu: „Ce mă uimește și mă încarcă de bucurie în workshop-uri sunt acele momente în care participanții descoperă puterea lui pot, în care își dau voie să creeze spontan într-un exercițiu de improvizație, iar rezultatul este admirație, zâmbete și conectare la puterea grupului.
Iubesc acele momente de autodepășire în care un cursant reușește să își atingă o bornă propusă. Își dezgheață gesturile sau își lasă vocea să curgă natural, face publicul să îi simtă ideile de aproape și își crește gradul de încredere în forțele proprii de vorbitor.
Experiențele așa-zis negative, cele în care emoția pe care o resimți e mai puțin plăcută cred că sunt parte din procesul de creștere și evoluție și sunt benefice dacă învățăm din ele. De fapt sunt cele care ne indică unde avem de lucrat cu noi înșine.
Recunosc că uneori îmi vine greu să prioritizez și muncesc eu cu mine la a-mi depăși limitele și a-mi crește eficiența în muncă. Jonglez cu partea de pregătire a programelor, blogging, postări social media, relații clienți, facturare, training și sunt momente în care simt că a fi omul-orchestră te împinge către frustrare și…o mai bună organizare.”
C&B: Ce le recomandați celor care doresc să dezvolte proiecte similare?
Raluca Erimescu: „Să își urmeze pasiunea cu perseverență, să fie aproape de oameni și de nevoile lor. Să îmbine provocarea cu conectare și umor și să ghideze transformarea participanților lor. Inclusiv prin modelul personal.”
C&B: Cum se raportează proiectul dvs la societatea, afacerile și carierele din România?
Raluca Erimescu: „Cred că societatea românească are nevoie de partea asta de comunicare și prezentări în public foarte tare. De ce? Pentru că e ceva ce lipsește destul de mult în sistemul de învățământ, nu suntem antrenați în școli să ținem prezentări. Iar dacă o facem prezentările au un aer de multe ori formal, logic și foarte rece. Lipsește apropierea, conectarea, emoția, exact acele lucruri care clădesc relația și încrederea în tine ca persoană și care sunt vitale și când îți prezinți afacerea sau expertiza.
Se spune ca Prezentările în public nu sunt jobul fiecăruia dintre noi, dar sunt parte din
jobul fiecăruia dintre noi. Iar povestea- povestea personală, povestea brandului tău, povestea produsului tău te conectează cu oamenii într-un mod în care faptele și datele crude sunt incapabile să o facă.”