Producătorul japonez de airbaguri Takata a depus, luni, cererea de plasare sub protecţia Legii falimentului ca urmare a pierderilor imense pe care le-a înregistrat din cauza problemelor rezultate din defectele produselor sale.
Este cel mai mare faliment al unei companii japoneze până la această dată și, din păcate, el are efecte majore și în România.
Decizia a fost luată de conducerea Takata, conform unui comunicat al companiei, şi a determinat reglementatorul bursier din Japonia să îngheţe cotaţiile şi să suspende acţiunile, începând de marţi, după ce acestea au cumulat o scădere de circa 80% de la mijlocul lunii.
Obligaţiile de plată ale Takata depăşesc un miliard de yeni (8,026 miliarde euro/ 8,988 miliarde dolari), ceea ce face din producătorul de componente auto cel mai mare falimentar nipon până la această dată.
Cererea de intrare în faliment, prezentată unui tribunal din Tokio, este destinată să faciliteze restructurarea acestei datorii, folosindu-se de legislaţia japoneză, şi să evite insolvenţa, se menţionează în comunicat, care subliniază că va fi solicitată finanţare de urgenţă unor instituţii din Japonia pentru a fi continuată activitatea.
Falimentul poate afecta şi afacerile Takata din România unde grupul este reprezentat de două subsidiare Takata România şi Takata Sibiu. Cele două entităţi juridice au trei uzine care produc la Sibiu şi Arad airbag-uri, centuri de siguranţă şi volane. Conform datelor raportate Ministerului Finanţelor Publice, Takata România a avut anul trecut o cifră de afaceri de 2,57 miliarde de lei şi un profit net de 112,81 milioane de lei. În acelaşi timp Takata Sibiu a raportat afaceri de 481,28 milioane de lei şi un profit de 18,65 milioane. Numărul total de angajaţi ai Takata în România depăşeşte 7.000.