vineri, decembrie 13, 2024
AcasăBusinessBogdan Clipici, CSO Stailer: „Anul 2021 a fost anul în care mi-am...

Bogdan Clipici, CSO Stailer: „Anul 2021 a fost anul în care mi-am dat seama că limitele sunt doar în mintea noastră.”

Bogdan Clipici (25) este Chief Sales Officer și unul dintre cei patru fondatori Stailer, o aplicație inovatoare cu o poveste de succes desprinsă parcă din manualele de antreprenoriat. Un business născut în pandemie, evaluat la peste 12 milioane de euro la acest moment, acoperind toate orașele reședință de județ și gata de lansare și în Ungaria: care sunt motivele pentru care acest startup a depășit chiar și cele mai optimiste așteptări? Bogdan Clipici a răspuns întrebărilor pentru Careers & Business, explicând cât de mult contează încrederea în forțele proprii, dar și execuția la nivel înalt, adică perfecționismul.

C&B: De ce ai ales drumul antreprenoriatului? Cum ai știut că ți se potrivește?

Bogdan Clipici: Am făcut tranziția de la corporație spre antreprenoriat, în principal, din dorința de a aduce un plus de valoare în societate. Chiar dacă aveam performanțe remarcabile în mediul corporate, simțeam că pot să contribui la bunăstarea oamenilor din jurul meu. În adolescență, fiind sportiv de performanță, mi-am dat seama foarte repede că și antreprenoriatul este un sport de performanță, care îmbină gândirea strategică și viteza de execuție. L-aș compara cu șahul. 

C&B: Ce înseamnă să faci antreprenoriat în România, care simți că sunt provocările, după ceva ani în această piață?

Bogdan Clipici:  Contează enorm experiența în business, ea ne-a învățat că viteza și execuția sunt cele mai importante. Încă de la început, am gândit conceptul Stailer ca fiind unul scalabil la nivel global, prin tehnologie și prin marketing digital. Aș spune că prin experiență analizezi mai bine ideile, începi să știi ce poate acoperi o nevoie reală a publicului și reușești să inovezi.

Momentan, cea mai mare provocare este să aducem, în fiecare departament, cei mai buni oameni din piață pe care îi putem recruta. Pentru asta, ne „batem” cu marile corporații, însă viziunea noastră și viteza cu care am crescut au atras mulți oameni extrem de talentați, așa că suntem optimiști că și pe viitor vom reuși în a construi o echipă solidă, ambițioasă și cu multă pasiune pentru inovație și mediul de business, în general.  

C&B: Ce înseamnă să fii un lider și cum simți că trebuie să te raportezi la echipă având acest statut?

Bogdan Clipici:  Cred cu tărie că rolul unui lider este să creeze contextul potrivit de dezvoltare a afacerii prin a investi în educația oamenilor din echipă. La Stailer, avem în fiecare zi o oră de studiu în care fiecare membru al echipei citește cărți și parcurge cursuri online.

Există percepția generală cum că birourile frumoase, team buildingurile și masa de ping-pong fac parte din cultura unei companii. Total greșit, aș spune eu. Cultura nu este definită de lucrurile exterioare, ci de cum ne comportăm în viața de zi cu zi. Masa de ping-pong e ușor de copiat. Misiunea agățată pe pereți e ușor de tipărit. Obiceiurile și comportamentele sunt imposibil de reprodus, ceea ce face cultura imposibil de copiat.

C&B: Cum definești business-ul Stailer și care e povestea lui?

Bogdan Clipici:  Platforma Stailer se adresează B2B saloanelor de înfrumusețare și B2C clienților saloanelor. Le punem la dispoziție saloanelor instrumente gratuite de digitalizare, prin care îi ajutăm pe profesioniștii din domeniu să își transforme urmăritorii din social media, în clienți activi. În plus, în spațiile libere dintre programări le furnizam clienți noi și programări suplimentare, prin marketing activ.

Trăim în epoca vitezei și a digitalizării. Covid-19 a venit să accelereze aceste trenduri și utilizatorii doresc să acceseze servicii de încredere, recomandate de alți utilizatori și să se programeze în funcție de agenda lor,  prin câteva click-uri. Stailer este puntea perfectă între utilizatorul care dorește un serviciu de încredere și mii de saloane și stiliști din toată România.

C&B: Cum a-i defini acest prim an al Stailer? Este pe măsura așteptărilor tale?

Bogdan Clipici:  Anul 2021 a fost anul în care mi-am dat seama că limitele sunt doar în mintea noastră. La nivel de companie, ne-am propus obiective foarte îndrăznețe și le-am atins cu multă muncă și perseverență.

C&B: Care sunt cele mai importante reușite ale Stailer în acest prim an?

Bogdan Clipici:  Am reușit să ajungem de la zero, la o valoare a companiei de 10 milioane de euro, după investiții de 1,2 milioane de euro.

Aplicația Stailer a ajuns să fie una dintre cele mai descărcate aplicații mobile din România, clasându-se în top, la doar 3 luni de la lansare.

Am început anul cu 25 de saloane partenere și am ajuns la 1,000, în mai puțin de 12 luni. Ne-am bucurat enorm că am reușit să ne îndeplinim obiectivul mai repede decât preconizasem. E, pentru noi, cu adevărat o performanță, care dovedește necesitatea existenței pe piață a unui astfel de produs, ca Stailer.

Demn de menționat pentru 2021 e și numărul programărilor, care a crescut de 100 de ori în 2021, astfel în luna decembrie am intermediat servicii de înfrumusețare de peste 300k euro. Avem saloane partenere care primesc peste 150 de programări suplimentare lunar, ceea ce înseamnă venituri suplimentare de 1500-2000 de euro în fiecare lună.

C&B: Cât de mult v-a încurcat sau, poate, din contră, v-a încurajat contextul pandemic să începeți acest business?

Bogdan Clipici:  Am studiat foarte bine piața, atât pe cea din România, cât și pe cea din țările din centrul și sud-estul Europei. Ideea e că nu există concurență relevantă pentru Stailer. Am reușit să găsim o nișă insuficient accesată până la momentul când am început business-ul, ceea ce ne-a permis să scalăm foarte rapid și să ajungem la peste 1000 de saloane partenere în 12 luni. În continuare vom scala și la nivel internațional, cu acest gând am început anul 2022. Din ianuarie am început înregistrarea saloanelor din Budapesta și vom lansa Stailer în Ungaria și sperăm că vom avea rezultate cel puțin pe măsura celor din România.

C&B: Cu ce obiective începeți 2022?

Bogdan Clipici:  Am început anul cu planuri mărețe și încă din luna ianuarie am reușit să avem acoperire națională, platforma Stailer fiind prezentă în toate orașele reședință de județ din țară. Până la finalul anului 2022, obiectivul este să fim prezenți în toate orașele din România.

În paralel, așa cum menționasem anterior, am început înregistrarea saloanelor din Budapesta, obiectivul fiind să lansăm Stailer și în Ungaria, în trimestrul al doilea al anului.

Ca plan pentru viitorul mediu, ne dorim să digitalizăm industria de înfrumuseţare din Europa Centrală şi de Est, printr-o strategie de tip blitzscale.

C&B: Care crezi că este cel mai important atu al acestui business?

Bogdan Clipici:  Suntem o organizaţie de alt calibru, în sensul că fondatorii acestui start-up au făcut afaceri de zeci de milioane de euro, au experiență în business, cunosc acest mediu, au mai performat și cu alte startup-uri. Cred că acesta este un atu și poate fi o bază extrem de solidă pe care să se construiască povești și idei de succes.

C&B: Ce sfat i-ai oferi unui antreprenor la început de drum sau celor care poate nu au avut aceeași șansă ca și tine de a găsi business-ul potrivit pentru piața din România?

Bogdan Clipici:  În primul rând să investească în propria educație și să fie autodidact. Va trebui, din punctul meu de vedere, să își dezvolte abilități de sales și marketing digital și, poate cel mai important, să înțeleagă cum funcționează tehnologia în general.

În al doilea rând, l-aș sfătui să stea 2-3 ani în postura de ucenic, lângă un antreprenor cu experiență, de la care „să fure meserie”.

C&B: Cum crezi că va fi primit Stailer pe piața din afară?

Bogdan Clipici:  În România, rezultatele confirmă că Stailer este o companie inovatoare și suntem pregătiți să scalăm în paralel pe mai multe țări din regiune, până la finalul anului 2022. Încă de la început ne-am poziționat ca o companie de încredere pentru utilizatori, și ca parteneri de business pe termen lung, pentru saloanele partenere. Consider că asta ne va ajuta extrem de mult atât în dezvoltarea rețelei de saloane în România, pe mai departe, cât și în alte țări. Ne dorim să cucerim Europa Centrală și de Est prin această idee inovatoare, avem resursele necesare să îndeplinim obiectivul, așa că suntem optimiști că, pas cu pas, vom reuși. 

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT