vineri, ianuarie 17, 2025
AcasăBlackBerry renunţă la fabricarea de smartphone-uri şi se axează pe vânzarea de...

BlackBerry renunţă la fabricarea de smartphone-uri şi se axează pe vânzarea de programe şi servicii

La finalul celui de-al doilea trimestru al anului, BlackBerry a obtinut doar 0,3% din piaţa de telefonie mobilă. După ce în 1999 BlackBerry a fost compania care a inventat smartphone-ul, în 2016 au hotărât să renunţe la producţia de telefoane mobile, recunoscându-şi înfrângerea faţă de Apple, Samsung şi Huawei.

Deşi compania canadiană nu va mai fabrica smarphone-uri, producţia de telefoane BlackBerry va fi externalizată către terţi producători, dintre care au fost până acum anunţaţi BB Merah Putih din Indonezia. Compania îşi va oferi licenţa pentru marca şi produsele sale altor producători, care vor dezvolta telefoane mobile sub sigla BlackBerry.

Anunţul a fost făcut în cadrul prezentării câştigurilor BlackBerry din cel de-al doilea semestru. În cadrul aceleiaşi zile, a fost făcut cunoscut obiectivul principal al companiei, şi anume acela de a deveni o companie „software-first”. Acest anunţ a atras atenţia investitorilor, astfel încât acţiunile au crescut cu 7% la bursa din Toronto, conform directorului executiv al companiei, John Chen.phone-1150261_960_720

Mai mult, compania a evidenţiat şi câteva produse software, printre care şi BlackBerry Hub+ şi au anunţat că vânzările software au crescut cu mai mult de două ori faţă de anul trecut.

Decizia nu ne ia pe nepregătite, deoarece directorul executiv a declarat, la inceputul acestui an, că se va ajunge aici daca cifrele nu se vor schimba: "De când am inceput să lucrez în companie, am sustinut ca voi face afacerea cu telefoane mobile profitabilă.  Daca nu voi reuşi să o fac profitabilă, deoarece piaţa nu mă va lăsa, voi ieşi din afacerea cu telefoane. Imi place afacerea noastra cu telefoane, însă trebuie să obţinem bani". 

În momentul în care firma a anunţat că sistemul proprietar de mesagerie va folosi algoritmi care cifrează datele transmise, pentru siguranţa informaţiei, impotriva companiei canadiene s-a  pornit o campanie mass-media.

Măsura a stârnit reacţii extrem de negative din partea guvernelor din Orientului Mijlociu şi Asia, care au ameninţat cu faptul că vor interzice produsele BlackBerry. Sub presiunea aceasta, compania care era bine-cunoscută pentru faptul că producea cele mai securizate sisteme de operare, a cedat, oferindu-le cheile de criptare agentiilor de informare.

Deşi mişcarea mediatică a fost oprită, vânzările au avut o scădere bruscă în perioada în care piaţa smartphone-urilor devenea extrem de activă şi competitivă.

În perioada sa de glorie, BlackBerry valora 80 de miliarde de dolari, comparativ cu cele doar 4,5 miliarde, cat valoreaza in prezent.

Sursă foto: Pixabay

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT