Când vrem să achizitionam un produs, mâncăm la un restaurant, sau în alte locații publice, începem să ne punem semne de întrebare despre prospețimea alimentelor, priceperea bucătarilor și calitatea mediului în care sunt preparate . Astăzi facem primul pas și o cunoaștem pe Alina Stan, directorul general al companiei Iduna România – furnizor de soluții și produse profesionale pentru curățarea, igienizare și dezinfecția spațiilor destinate procesării alimentelor. Cum ne știți, ne interesează să cunoaștem, mai întâi omul și profesionistul. A fost o adevărată plăcere, această discuție cu un om din categoria celor vizionari, care apreciază inteligența emoțională și bunul simț.
C&B: Conduceți o companie cu departamente, produse, servicii, etc. Care activitate vă atrage cel mai mult?
Alina Stan: „Întotdeauna am fost atrasă de arta de a vinde lucruri esențiale. De fapt, cred că fiecare antreprenor are nevoie să fie, în același timp, producător, dezvoltator,prestator și vânzător. Nu se poate altfel, mai ales pe termen lung. Dacă trebuie să vând ceva, în primul rând trebuie să răspundă pozitiv la nevoile noastre, iar în domeniul nostru vorbim despre calitate și siguranța alimentului. Sigur, nu este ușor să stai departe de compromisuri, nu este ușor să alegi calea cea mai grea, însă după mulți ani de păstrat distanță de obiceiurile balcanice și educația concepută de oameni cu interese personale, am devenit imună. Din fericire pentru compania noastră, acest aspect a fost înțeles și de colegii mei. Recunosc că am avut noroc să întâlnesc, în ascensiunea carierei mele, oameni integrii și de calitate de la care am avut ce învăța. Mă păstrez extrem de receptivă la orice este nou, pozitiv și constructiv în acest domeniu care mi se pare fascinant. Dacă nu ești ancorat în viața reală nu ai cum să identifici nevoile clienților tăi sau a oamenilor cu care lucrezi sau intri în contact.”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Alina Stan: „Încă din copilărie îmi negociam orice acțiune, lucru care s-a păstrat și acum. Diferența negocierii o face experiența dobândită. Întotdeauna m-am ghidat după un set de reguli aparent simple: Nu poți face și nici nu poți să ceri performanță, dacă nu-ți cunoști resursele în cel mai mic amănunt. Îmi place să cred că acum sunt o persoană motivațională și că inspir încredere în oamenii cu care lucrez, fără de care nu as reusii sa transmit ceea ce compania noastra ofera ca servicii și produse. Din acest motiv, nu cer niciodată oamenilor cu care lucrez lucruri pe care eu nu aș putea să le fac.”
C&B: Urmează să mâncăm dintr-o locație unde dumneavoastră ați implementat sistemele de calitate și infrastructura tehnică și tehnologică. Ce trebuie să știm?
Alina Stan: „După 15 ani de contact permanent în acest domeniu, am constatat cu plăcere că majoritatea clienților noștrii au înțeles că în siguranța alimentului nu se pot face compromisuri. Din acest motiv, înainte de vânzare, facem consiliere. Toți oamenii noștrii au studii de specialitate în ceea ce privește calitatea și siguranța alimentului. Suntem în contact permanent cu firme producătoare, restaurante, hoteluri, etc. Înainte de a începe procesul de vânzare, identificăm nevoile lor și ne asigurăm că toți cei care intră în contact cu produsele noastre cunosc absolut toți pașii. Explicăm clienților noștri ce ar trebui să facă pentru a evita orice problemă pe tot lanțul alimentar. Firma noastră, pe lângă produsele de curățare și dezinfectare – Iduna igienizare, oferă utilaje pentru industria alimentară, echipe pentru igienizare în regim de urgență și contractual, asigurăm traininguri de specialitate. Practic, suntem o extensie a departamentului de calitate unde clienții noștri pot găsi în noi un sprijin real în ceea ce privește atât utilizarea adecvată a produselor cât și informații despre siguranța alimentului conform legislației în vigoare.”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei care răspund, chiar și moral de calitatea mediului în care este pregătită masa noastră?
Alina Stan: „Acesta a fost și va fi întotdeauna un subiect extrem de sensibil. Societatea taxează fiecare greșeală, mai ales când este vorba de calitatea alimentului. Consumatorul de azi știe clar ceea ce dorește și se așteaptă să primească pe măsură. Nu ar trebui să acceptăm compromisuri. Compromisul este ca un drog. Accepți unul mic de curiozitate, necesitate de moment sau obligație, apoi, puțin câte puțin, ajungi să nu-i mai faci față. Am întâlnit firme care după un eșec de genul acesta au avut nevoie de timp și de un efort major ca să reușească să se redreseze. Altele,nu au mai reușit. Trebuie să ne gândim că noi toți, cei implicați în acest domeniu de activitate, avem o obligație față de consumator. Nu trebuie să dăm exemple, ni le oferă societatea în mod gratuit. Toți ar trebui să nu uităm că avem o răspundere față de oameni, de viețile și sănătatea lor. Ca să faci totul corect, nu este nici greu și nici scump.”
C&B: Avem încredere în produsele, serviciile și sistemele de calitatea implementate de compania dumneavoastră. Cum ne asigurăm că acea locație are girul Iduna România?
Alina Stan: „Ne asigurăm că se respectă tot lanțul de igienă. Implementăm și elaborăm managementul igienei conform standardului H.A.C.C.P precum și adaptarea procesului de lucru conform celorlalte standarde de calitate, de asemenea, pe tot lanțul alimentar. Mă repet, după 15 ani de lucru efectiv în toate tipurile de industrie, restaurante și hoteluri, avem agilitatea și cunoștințele necesare să identificăm rapid nevoile clienților noștrii. Mai mult decât atât, suntem în permanență lângă ei cu toate informațiile necesare unui sistem de igienă bine pus la punct. Garantăm 100% pentru clienții noștri, pentru că vedem zilnic câte eforturi se depun pentru a asigura fluxul de igienă al lanțului alimentar, așa cum prevede legislația în vigoare.”
C&B: Toate interviurile noastre se închid cu această întrebare. Nu am vrea să facem altfel nici în cazul dumneavoastră. Ce părere aveți despre mediul de afaceri din România!
Alina Stan: „Îmi place să cred că încă nu s-au găsit soluțiile necesare de a creea un mediu de antreprenoriat propice în România. Cred în potențialul nostru de a relansa atât de mult așteptatul motor al economiei. În același timp, noi toți trebuie să ne asumăm riscurile aferente deciziilor luate pentru că avem multe oportunități. Uniți, împreună, cu siguranță putem să fim promotorii transformării.”
Felicitări doamnei Stan pentru gândirea pozitivă, pentru ceea ce doreste sa implementeze si mulțumiri pentru aportul zilnic adus în îmbunătățirea serviciilor in acest domeniu ! Mult succes si asteptam următorul articol pentru a invata si a ne educa in siguranta alimentara!